بوشهر- رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: با اجرای طرح‌های مصوب، سرانه فضای سبز شهر بوشهر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نیک‌روش دوشنبه‌شب در نشست اعضای شورای شهر بوشهر اظهار کرد: توسعه فضای سبز شهری را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم و در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

وی به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محلات تنگک شهر بوشهر اشاره کرد و افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز سبب شده بود تا سرانه خدمات در این محلات دیده نشود و با کمبودهایی روبرو باشیم.

رئیس شورای شهر بوشهر با اشاره به کمبود فضای سبز، آموزشی، فرهنگی و بهداشتی در محلات تنگک بوشهر ادامه داد: شهروندان در این محلات مطالبه جدی برای ایجاد فضای سبز و احداث مرکز آموزشی و بهداشتی دارند.

وی بیان کرد: در همین راستا یک قطعه زمین ۱۳ هکتاری با کاربری فضای سبز در جنوب ورزشگاه شهید مهدوی به شهرداری واگذار شد که بخشی از آن به کاربری آموزشی، بهداشتی و فرهنگی تغییر کاربری داده شد و اکنون پروژه آموزشی در حال اجرا است.

نیک‌روش خاطرنشان کرد: در راستای توسعه فضای سبز و تفریحی در تنگک‌ها، شورا در فاز اول با طرح احداث یک پارک چهار هکتاری موافقت و پیمانکار آن طی فرآیند مناقصه انتخاب و به تأیید شورا رسید.

رئیس شورای شهر بوشهر تصریح کرد: این پارک چهار هکتاری با هزینه ۳۶ میلیارد تومان احداث می‌شود و با بهره برداری از آن چهار هکتار به ظرفیت فضای سبز شهر بوشهر افزایش پیدا می‌کند.