باورش سخت است که یک بازیکن از استقلال به پرسپولیس منتقل شود اما تا زمانی که با پیراهن رقیب وارد زمین نشده باشد، کسی از این انتقال خبردار نشده باشد. اتفاقی که برای گلر سابق تیم ملی رخ داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ناصری یکی از چهره‌های خاص در فوتبال و فوتسال ایران است. این دروازه بان پیشین تیم ملی فوتسال ایران هم تجربه حضور در فوتبال سطح اول ایران را با تیم استقلال دارد و هم سابقه بازی در دو تیم استقلال و پرسپولیس را.

در دوره‌ای که بین این دو باشگاه، تفاهم‌نامه ای مبنی بر عدم انتقال بازیکن بین استقلال و پرسپولیس منعقد شده بود رضا ناصری از استقلال به پرسپولیس پیوست تا این قرارداد و تفاهم نامه منتفی شود. جالب اینکه او در سکوت کامل این انتقال را انجام داد و زمانی تماشاگران متوجه شدند که با پیراهن پرسپولیس وارد زمین شده بود!

رضا ناصری که اکنون به عنوان مربی فعالیت می‌کند در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار مهر، روایت‌های جالبی از دوره حضورش در فوتبال و واکنش‌ها به انتقالش از استقلال به پرسپولیس را مطرح کرد. انتقال او که اوایل دهه ۸۰ از استقلال به پرسپولیس صورت گرفته با رقمی ۲۵ میلیون تومانی صورت گرفت که در زمان خودش رقمی عجیب و دور از ذهن بود.

حضور در جام باشگاه‌های آسیا با استقلال

رضا ناصری که چند سالی از دوره بازی کردنش می‌گذرد در مورد شروع فوتبالش گفت: مثل خیلی از فوتبالیست‌های گذشته من هم فوتبال را از زمین‌های خاکی شروع کردم. در تیم‌های فوتبال فتح، پاس، پارس خودرو، ملوان، تیم ملی ارتش بازی کردم و در جام باشگاه‌های آسیا افتخار حضور در تیم استقلال را داشتم که با وحید شمسایی با هم در این تیم حضور پیدا کردیم.



تفاهم استقلال و پرسپولیس را بهم زدم!

رضا ناصری از اتفاقی که باعث شد از فوتبال به سمت فوتسال بیاید صحبت کرد و گفت: بعد از آنکه با استقلال در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کردم، وارد فوتسال شدم. اما به خاطر اینکه احساس کردم از اعتمادم سو استفاده شده بود در حالی که دو باشگاه تفاهم کرده بودند که بازیکنی از هم نگیرند راهی پرسپولیس شدم.

در آن سال‌ها قراردادی بین مدیران استقلال و پرسپولیس وجود داشت مبنی بر اینکه این دو باشگاه از هم بازیکن نگیرند اما انتقال من به پرسپولیس موجب شد این توافق برداشته شود. این انتقال در آن سال سر و صدای زیادی کرد و رسانه‌ها به حدی به آن پرداختند که برای من غیرقابل باور بود و بعد از آن هم دیگر توافق عدم انتقال بازیکن شکسته شد.



باید حرفه‌ای فکر کرد

به عنوان یک بازیکن باید حرفه‌ای فکر کرد. خیلی‌ها متوجه نیستند که ما یک بخش هواداری داریم و یک بخش بازیکنی. من ممکن است طرفدار یک تیم باشم و تیمم را دوست داشته باشد و برای تماشای بازی‌های این تیم به ورزشگاه برود. اما وقتی بازیکن می‌شوم باید حرفه‌ای فکر کرد. برای مثال اگر من طرفدار تیم پاس باشم و تیم پاس هم دروازه بان داشته باشد من نمی‌توانم به عنوان یک بازیکن، منتظر بمانم که دروازه بان پاس از این تیم برود تا من به تیم محبوبم بروم. این یک تصمیم حرفه‌ای است.

گاهی بازیکن‌هایی را می‌بینیم که مصاحبه می‌کنند و می‌گویند طرفدار کدام تیم هستند. اما این مساله موجب تحریک هواداران می‌شود. اگر تیم من، من را تحویل نگیرد و به عنوان بازیکن مازاد قرار دهد و تنها گزینه من تیم رقیب باشد نمی‌توانم بیرون بمانم.



سر لجبازی با استقلال به پرسپولیس رفتم

رضا ناصری در مورد دلیل انتقالش از استقلال به پرسپولیس هم گفت: یک لجبازی بود. در آن دوره قرار بود من به یکی از تیم‌های باشگاهی در لیگ ایتالیا بروم اما باشگاه استقلال به من رضایت نامه نداد. قرارداد من با تیم فوتسال استقلال تمام شده بود و «رونالد کخ» من را دید و گفت این گلر را می‌خواهم. در آن دوره پرویز برومند هم در استقلال بود که او را کنار گذاشته بودند و دروازه بان های تیم هادی طباطبایی و مسعود قاسمی بودند که قرار بود به جام ملت‌های آسیا بروند.



از صداقت من سواستفاده شد

ناصری در ادامه تشریح اتفاقی که برایش رخ داد گفت: این در حالی است که قرارداد من با استقلال به پایان رسیده بود و آقای مرتضی کامرانی برگه‌ای را جلوی من گذاشت و گفت باید این برگه را امضا کنید که از فوتسال به فوتبال آمده اید و AFC ایراد نگیرد. من هم قرارداد را امضا کردم و بعد که درخواست رضایت نامه کردم گفتند شما قرارداد سه ساله دارید. در آن دوره از اعتماد من سواستفاده شد و با صداقت با من برخورد نشد. من هم جوان و جویای نام بودم و گفتم از تیم می‌روم. پرسپولیس هم خیلی دنبال من بود و آقای غمخوار گفتند بیا هر چه بخواهی به تو می‌دهم و من هم پول خیلی خوبی از این انتقال گرفتم.



ماجرای انتقال پنهانی

این دروازه بان در مورد جزئیات بیشتر انتقالش از استقلال به پرسپولیس گفت: این انتقال هم کاملاً پنهانی انجام شد و در یکی از بازی‌های پرسپولیس برابر شهید منصوری قرچک بدون این که کسی از این انتقال اطلاع داشته باشد با پیراهن پرسپولیس وارد زمین شدم که تازه آن وقت تماشاگران متوجه این انتقال شدند و سروصدای زیادی به راه افتاد.

وی ادامه داد: واکنش‌ها به این انتقال خیلی وحشتناک بود. در آن زمان من یک پرشیا داشتم و در یک بازی در شهر قم تماشاگرها شعار می‌دادند که «ناصری بیا پول بگیر» و بعد از بازی ماشین من را تکه تکه کرده بودند. این حجم از واکنش برای من عجیب بود. باور نمی‌کردم اینقدر مورد توجه قرار بگیرد. یادم می‌آید که ۴-۵ سال از هواداران استقلال فحش می‌خوردم.