روزنامه یدیعوت آحارونت مدعی شد که همزمان با اعزام یکی از خبرنگاران خود به عربستان برای پوشش سفر رئیس جمهوری آمریکا، دفتر موقت این روزنامه در این کشور گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، روزنامه یدیعوت آحارونت چاپ تل آویو درشماره روزگذشته خود نوشت که این روزنامه توانست یک خبرنگار اسرائیلی را به عربستان اعزام کند تا سفر جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا را به این کشور پوشش دهد.

یدیعوت آحارونت درادامه درمطلبی تحت عنوان "یک زن اسرائیلی در سرزمین صلح" ، تصویری از وی را نیز در روزنامه منتشر کرد.

"اولی ازولای" خبرنگار روزنامه یدیعوت آحارونت درباره ورود خود به عربستان می گوید: بعد از فرود هواپیما به فرودگاه بین المللی ریاض ، نماینده وزارت اطلاع رسانی عربستان به من، کارت خبرنگار رسمی عربستان را داد.

وی درادامه به موافقت مقامهای عربستان با افتتاح دفتر موقت روزنامه یدیعوت آحارونت در این کشور اشاره کرد.

این خبرنگار اسرائیلی همچنین درگزارشی که مستقیما از ریاض تهیه شد، خاطرنشان کرد: هنگامی که وارد اتاق مطبوعات شدم، ناگهان با تابلویی روبرو شدم که برآن به زبان انگلیسی نوشته شده بود: روزنامه یدیعوت آحارونت.

وی تاکید کرد: همه این امور با اطلاع قبلی و با موافقت مقامهای رسمی عربستان صورت گرفت.

درادامه این گزارش آمده است که خبر ورود یک خبرنگار اسرائیلی به ریاض کنجکاوی همگان را برانگیخت به طوری که بعد از گذشت مدت کمی، سه نماینده از تلویزیون رسمی عربستان از وی خواستند تا با شرکت دریک برنامه زنده سیاسی درتلویزیون موافقت کند و وی نیز این پیشنهاد را پذیرفت و این برنامه عصر روزگذشته پخش شد.

این روزنامه نگار اسرائیلی درادامه ادعا می کند: نماینده وزارت اطلاع رسانی عربستان که در سالن هتل منتظر بود، به وی گفت: امیدواراست که این بار بین اسرائیل و همه کشورهای عربی صلح برقرار شود.

درادامه این گزارش آمده است: این مسئول عربستانی ازوضعیت عمومی آریل شارون نخست وزیر اسرائیل پرس و جو می کرد و این پرسش را مطرح کرد که چرا روزنامه های اسرائیل پیگیری وضعیت عمومی شارون را متوقف کردند.

روزنامه نگارمذکور درادامه افزود: نزدیک به ده ماه پیش به همراه "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد به عربستان سفرکرد اما این بارهمه چیزکاملا فرق می کرد. گویی که همه چیز عادی شده بود و گفتگو با مسئولان عربستانی درجلوی دید همگان انجام گرفت. به طوری دفعه پیش اسرائیلی بودن خود را مخفی می کرد تا سبب آزردگی خاطر عربستانی ها نشود.

جرج بوش 19 دی دراولین مرحله از سفر خود به منطقه خاورمیانه، وارد تل آویو در فلسطین اشغالی شد؛ وی در ادامه به کرانه باختری، کویت، بحرین، امارات عربی متحده و عربستان سعودی سفر کرد؛ رئیس جمهوری آمریکا در آخرین مرحله از سفرخاورمیانه ای خود، امروز به مصر رفت.