بیرجند- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از اجرای طرح نظارتی بر بازار بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورتا ۱۵ مهر در استان خبر داد و گفت: در این رابطه ۱۵ تیم بازرسی در دو نوبت فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد آریافر، با بیان اینکه نظارت‌ها بیشتر کیفی است تا کمی، افزود: رسالت صمت نظارت بر بازار و حمایت از مصرف‌کننده است.

وی افزود: در طرح نظارت بر بازگشایی مدارس، ارائه خدمات آموزشی، قیمت نوشت‌افزار، کیف و کفش، لباس فرم، شهریه و سرویس مدارس رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در مناسبت‌ها طرح‌های نظارتی متعددی با ۷ هزار مورد بازرسی و تشکیل ۴۰۹ پرونده به ارزش ۷ میلیارد تومان انجام شده است، تصریح کرد: در این مدت یک مورد پرونده تخلف از یک دستگاه اجرایی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ثبت شده است.

آریافر، با اشاره به افزایش هزینه‌های مالیاتی، اجاره‌بهاء، دستمزد شاگرد و…، ادامه داد: در صورت احراز هرگونه تخلف در اصناف به‌طور جد برخورد می‌کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سامانه ۱۲۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات مردمی است که این گزارشات بر اساس گروه‌های کالایی به سازمان مربوطه نیز ارسال می‌شود.