امام جمعه ملبورن با تاکید بر اهمیت بیداری جوامع اسلامی علیه دشمنان مشترک و هوشیاری نسبت به هرگونه تفرقه گفت: در جامعه اسلامی نفاق بزرگترین عامل برای تفرقه میان مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اشفاق وحیدی به مناسبت ایام میلاد مسعود حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم و صادق آل محمد امام جعفر صادق علیه السلام و فرارسیدن هفته وحدت ضمن تبریک این ایام خجسته به جهان اسلام، گفت: این ایام بنا بر فرمان هوشمندانه و حکیمانه امام امت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به هفته وحدت نامگذاری شده و بیانگر اهمیت برادری و انسجام شیعه و سنی است.

وی تاکید کرد: شیعه و سنی دست و بازی مشترک جهان اسلام هستند که قدرت مضاعف آنان علیه نیروهای ضد وحدت و دشمنان برادری مسلمانان باعث صیانت از آرمان‌های مشترک ما و تقویت رواداری و دوستی در جامعه می‌شود.

وحیدی گفت: رسول الله (ص) پرچمدار توحید راستین و یگانگی و یکتا پرستی حق تعالی بودند و برای اینکه بتواند جمعیت‌ها را تحت لوای یکتاپرستی و وحدت در خداپرستی جمع کند اخلاق حسنه و سیره‌ای نیکو داشت و با همه جمعیت‌ها با بهترین رفتار نیک مواجه می‌شد.

وی افزود: رسول اعظم (ص) با حسن خلق، منطق شیوا و زیبا و براهین بسیار قاطع مردم را تحت لوای توحید و یکتاپرستی حق متعال قرار داد و امت واحده اسلامی را ایجاد کرد.

امام جمعه ملبورن با اشاره به روش دشمنان در ایجاد تفرقه بین مسلمانان گفت: اکنون نیز در جامعه اسلامی خط نفاق بزرگترین عامل برای تفرقه میان مردم است و این خط از صدر اسلام تا کنون هم وجود داشته است و در آغاز پیروزی انقلاب هم که همه دنیا متوجه این انقلاب شد لذا حضرت امام خمینی بهترین راه برای مبارزه با تفرقه و دشمنان مشترک را ایجاد برادری میان مذاهب اسلامی و ترویج امر وحدت بیان کرده است.