سنندج- همزمان با برپایی جشن امت احمد(ص)؛ سنندج در شور و شوقی بی وصف درخشید.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: امروز غوغای دیگری در دیار فرهنگ و هنر برپا شده و مردم مهمانان اصلی جشنی هستند که به عشق پیامبر رحمت برگزار شده است.

شهر سنندج با تکیه بر تجربه جشن سال گذشته با اجرای برنامه‌های وسیع‌تر آماده برگزاری مراسم جشن امت احمد (ص) شده و در گوشه و کنار این شهر شمیم خوش عطر محمدی به مشام می‌رسد.

با شروع ماه ربیع الاول شور و نشاط خاصی در استان کردستان طنین انداز می‌شود و همه و همه آماده و مهیای برگزاری بزرگترین جشن دینی در استان کردستان می‌شوند.

امسال مردم شهر مؤمن و متدین سنندج برای دومین سال متوالی خود را آماده برگزاری بزرگترین جشن محمدی کرده‌اند و میزبان مهمانان بسیاری از شهرها و استان‌های همجوار هستند.

امروز مردم دیار کردستان از هر کوی و برزن خود را به میعادگاه شهر عاشقان پیامبر رسانده‌اند تا در جشن پیامبر اکرم شرکت کنند.

غرفه‌های متعددی با عشق و علاقه توسط مردم کردستان برپا شده و همه مشغول کار هستند و خستگی را متوجه نمی‌شوند چرا که هرکس تنها به عشق پیامبر امروز آمده تا در جشن بزرگ امت احمد شرکت کند.

در این میان آنچه که بیشتر به چشم می‌آید عشق و شور نوجوانان و جوانانی بوده که تنها به شوق میلاد پیامبر رحمت گردهم آمده‌اند و هر کس گوشه‌ای از کار را گرفته است.

شناخت بهتر دهه نودی ها از پیامبر مهربانی در جشن امت احمد

فاطمه از دختران حاضر در یکی از غرفه‌های مردمی این جشن بزرگ به خبرنگار مهر می‌گوید: دیدگاه دهه‌های نودی و هشتادی نسبت به پیامبر مهربانی با برگزاری چنین جشن‌های پرشوری زیباتر می‌شود و قطعاً تبعیت از دستورات الهی نیز بیش از پیش سرلوحه قرار می‌گیرد.

وی جشن امت احمد را یک کار پر نشاط و یک جشن بی نظیر دانست و گفت: وجود چنین جشن‌هایی همه را دور هم جمع می‌کند و می‌تواند مهر، دوستی و عطوفت را جاری نماید.

وی اضافه کرد: امیدواریم این جشن هر ساله استمرار داشته باشد و بتوانیم هر سال شاهد استقبال باشکوه‌تر مردم در این مراسم باشیم.

لذتی به وسعت خنده‌های دلنشین در جشن مهمانی امت احمد

یاسر نیز از نوجوانانی است که در این جشن حضور دارد و صورت خندانش بیانگر لذتی است که از این جشن می‌برد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر خاطرنشان کرد: امت احمد بی شک ثمره افکار برنامه ریزی شده است که امروز من و امسال من را در این مکان گردهم آورده است.

وی خواستار ادامه چنین جشن‌هایی در کردستان شد و گفت: امیدواریم بتوانیم همیشه برنامه‌های شادی در مناسبت‌های مختلف سال در این شهر شاهد باشیم.

امروز همه و همه آمده‌اند تا بگویند که همه در زیر لوای پرچم امت احمد متحد هستند و شیعه و سنی خود را در جشن پیامبر خوبی‌ها شریک بدانند.

جشن بزرگ «مهمانی امت احمد (ص)» امسال برای دومین سال متوالی و به مناسبت هفته وحدت و میلاد رسول اکرم در شهر سنندج برگزار شده و در این مراسم جشن ۱۳۰ غرفه برای ارائه خدمت رایگان به مردم برگزار شده است.

در این مراسم علاوه بر ظرفیت استفاده از گروه‌های فرهنگی و هنری استان از چهره‌های ملی همچون علی مشهدی، محمد اصفهانی، مریم وطن پور، حامد سلطانی، مرتضی حسینی، علی صالحی، فرزاد فرخ، پیام عزیزی و رضا هلالی در این جشن دعوت شده است و مجریان برنامه کودک نیز برای کودکان و نوجوانان اجرای برنامه دارند تا همه مردم این دیار از برنامه‌های شاد این جشن بهره مند شوند.