سنندج- امروز همزمان با جشن بزرگ امت احمد بانوان بیجاری با پخت غذا های محلی خود به این مهمانی آمدند تا عشق و علاقه خود را به امام مهربانی ها نشان دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر سنندج امروز حال هوای دیگری را به خود گرفته است امروز همه با شور و شوق دیگری به خیابان‌ها آمده‌اند.

امروز روز میلاد امام مهربانی‌ها است، پیامبری که معنای خوبی و محبت است و مردم استان ولایت مدار آمده‌اند تا نشان دهند که دل در گرو عشق محمدی دارند.

یکی از غرفه‌های دیار گروس، غرفه پخت غذای های سنتی است که مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفته است.

مسئول موکب فاطمه سلماء در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز در این غرفه بیش از ۱۰ بانوی بیجاری مشغول به پخت غذاهای سنتی هستند و همه و همه به عشق پیامبر خوبی‌ها حضور دارند.

زهرا موسوی افزود: در این غرفه دو نوع آش دوغ و آش پرش که که از آش‌های سنتی و قدیمی بیجار است پخت می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از محصولات این غرفه حلوای پرش که است که بسیار مررود استقبال مردم قرار گرفته و شیرینی این حلوا با شیره انگو است.

این بانوی بیجاری گفت: جشن بزرگ امت احمد به دشمنان نشان دارد که مردم کردستان همواره پشتیبان نظام و اسلام هستند و با حضور خود در این مراسم خاری در چشم دشمنان شدند.

امروز مردم کردستان نشان دادند که میزبانان خوبی برای جشن بزرگ امت احمد هستند و این روز را ببه بهترین شکل ممکن جشن می‌گیرند.

جشن بزرگ «مهمانی امت احمد (ص)» امسال برای دومین سال متوالی و به مناسبت هفته وحدت و میلاد رسول اکرم در شهر سنندج برگزار شده و در این مراسم جشن ۱۳۰ غرفه برای ارائه خدمت رایگان به مردم برگزار شده است.

در این مراسم علاوه بر ظرفیت استفاده از گروه‌های فرهنگی و هنری استان از چهره‌های ملی همچون علی مشهدی، محمد اصفهانی، مریم وطن پور، حامد سلطانی، مرتضی حسینی، علی صالحی، فرزاد فرخ، پیام عزیزی و رضا هلالی در این جشن دعوت شده است و مجریان برنامه کودک نیز برای کودکان و نوجوانان اجرای برنامه دارند تا همه مردم این دیار از برنامه‌های شاد این جشن بهره مند شوند.