کارشناس فوتبال در رابطه با دیدار تیم های سپاهان و الوحدات گفت: تیم های اردنی در باشگاه های آسیا جز تیم های درجه دو هستند و سپاهان کار زیاد سختی در این بازی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال سپاهان به عنوان نماینده ایران در گروه C لیگ قهرمانان آسیا ۲ در منطقه غرب آسیا با تیم‌های الوحدات اردن، استقلال تاجیکستان و شارجه امارات همگروه است و شاگردان ژوزه مورایس امروز باید در اولین مصاف خود رو در روی تیم الوحدات اردن در ورزشگاه بین‌المللی امان قرار گیرند. این بازی برای هر دو تیم از حساسیت بالایی برخوردار است و کانون هواداران تیم الوحدات نیز در روزهای اخیر با انتشار فراخوان‌هایی در فضای مجازی خواستار حضور هرچه بیشتر تماشاگران این تیم برای بازی با سپاهان ایران شده بود.

الوحدات تیم درجه دو آسیا است

حسین چرخابی پیشکسوت سپاهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با این بازی اظهار داشت: از تیم الوحدات آن طور که باید شناختی ندارم چون تیم‌های اردنی جز باشگاه‌های درجه دو در آسیا محسوب می‌شوند و مانند باشگاه‌های اماراتی و عربستانی هزینه‌های زیادی را برای جذب بازیکن انجام نمی‌دهند. اما نباید فراموش کنیم که فوتبال این کشور مانند گذشته نیست و تیم ملی اردن هم در جام ملت‌های آسیا موفق شد عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد و جز فینالیست‌ها هم باشد.

سپاهان تغییر تاکتیک داده است

او ادامه داد: مورایس پس از دو سالی که در ایران بوده و هدایت سپاهان را بر عهده داشته نسبت به این تیم و بازیکنان شناخت کافی را دارد. در سال گذشته بیشتر حملات سپاهان از دو سمت راست و چپ جایی که رامین رضائیان و میلاد زکی‌پور حضور داشتند انجام می‌شد اما نحوه بازی کردن سپاهان در فصل جدید متفاوت شده است. بازیکنان سپاهان بیشتر عمق دفاع تیم‌های حریف را نشانه می‌گیرند و اگر به بازی‌های اخیر این تیم نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که بیش از ۹۰ درصد حملات سپاهان از عمق دفاع حریفان بوده است. در دیدار با ملوان هم دقیقاً شیوه بازی حریف همینطور بود و آنها هم عمق تیم سپاهان را نشانه گرفته بودند و به نظرم نتیجه ۷ بر ۴ به سود سپاهان باید رخ می‌داد.

او افزود: حسین گودرزی و صالح حردانی یا آریا یوسفی توانسته اند عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهند و قطعاً می‌توانند در ادامه مسابقات بیشتر به کار سپاهان بیایند.

روحیه بازیکنان سپاهان بالا است

کارشناس فوتبال تصریح کرد: سپاهان در حالی به مصاف الوحدات می‌رود که توانسته هر ۴ بازی اخیر خود در لیگ برتر را با پیروزی پشت سر بگذارد و مقتدرانه صدرنشین باشد. همین موضوع باعث خواهد شد که انگیزه بازیکنان بالا رود و بتوانند با تمرکز بالا در زمین بازی حاضر شوند.

قضاوت درباره خارجی‌های سپاهان زود است

چرخابی در رابطه با حضور بازیکنان نامدار خارجی از جمله استیوین انزونزی و ابوبکر کامارا در ترکیب سپاهان گفت: ما هنوز حضوری از این بازیکنان در زمین بازی ندیده‌ایم و الان هم اگر بخواهیم از آنها صحبت کنیم مطابق با عملکردشان در تیم‌های سابق است. بنابراین باید صبر کنیم تا عملکرد این بازیکنان را در سپاهان ببینیم که در حد و اندازه نام خود هستند یا خیر.

او افزود: حضور بازیکنان مطرح خارجی در ایران را نفی نمی‌کنم و به نظرم سایر باشگاه‌ها هم باید با افزایش سقف بودجه موافقت می‌کردند تا بازیکنان بهتری وارد فوتبال ایران شوند و ما بتوانیم در بازی‌های آسیایی مقابل تیم‌های عربی با موفقیت ظاهر شویم.