کرج- مدیرعامل آب و فاضلاب البرز از وجود وجود ۸۵۰۰ چاه غیرمجاز در بخش کشاورزی و صنایع استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا نامداری با اشاره به اینکه پویش شناسایی، جمع آوری و یا تبدیل انشعابات غیرمجاز به مجاز به صورت مداوم در حال اجرا است، گفت: باوجود افزایش ناترازی و حوادث برق چاه‌های تأمین آب استان، با کاهش قطعی آب و افزایش رضایتمندی مشترکان در تابستان ۱۴۰۳ رو به رو هستیم.

وی افزود: تمام اقدامات فنی مهندسی و مدیریتی پیش بینی شده برای تابستان امسال انجام شد تا تمام ظرفیت تأمین و توزیع آب وارد مدار بهره برداری بشود ازجمله ورود بخش اضطراری تصفیه خانه شماره ۳ کرج، افزایش ظرفیت تصفیه خانه‌های شماره یک و دو آب کرج به میزان افزایش ۳۰ درصد ظرفیت تولید آب نسبت به سال قبل که در تحقق کاهش چشمگیر بروز تنش آبی اثربخش بوده‌اند.

نامداری ادامه داد: رفع مشکل منطقه اخترآباد، مهرشهر کرج که طی یک ماه پیش به واسطه فرونشست زمین شد به صورت موقت با اجرای لوله گذاری مدیریت شد و طی دو ماه آینده به طور کامل و اصولی مرتفع می‌شود.

وی گفت: در استان البرز ۸۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در بخش کشاورزی و صنایع است در حالی که در سطح شرکت آبفا برای تأمین آب شرب و بخش خانگی فقط حدوداً ۵۴۰ دستگاه چاه دارد که در مقایسه با چاه‌های غیرمجاز سایر بخش‌ها درصد بسیار کمی است که دستگاه‌های مربوط باید به این مهم رسیدگی کنند.