کرج- مدیرکل آموزش و پرورش البرز از اعزام کاروان تجهیزات آموزشی، ورزشی و بهداشتی «مهر امام رضا(ع)» به مدارس این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حجرگشت در آئین اعزام کاروان تجهیزات آموزشی، ورزشی و بهداشتی «مهر امام رضا» به مدارس استان البرز بیان کرد: در آستانه شروع سال تحصیلی هستیم و همه مقدمات برای استقبال از دانش آموزان عزیز آماده شده است که مجموعه تجهیزاتی که در حوزه‌های مختلف هنرستان‌ها، وسایل ورزشی و بهداشتی، تجهیزات اداری و آموزشی که نیاز مدارس بوده، امروز با همت اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره کل نوسازی مدارس استان به هشت منطقه آموزش و پرورش استان اعزام می‌شوند.

وی افزود: ۵ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات ورزشی و حدود ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات اداری، آموزشی و استانداردسازی مدارس اختصاص داده شده است که بسیاری اقدامات در تابستان انجام شده و تا شروع سال تحصیلی نیز همه مقدمات انجام شده در اختیار آموزش و پرورش و مدارس قرار خواهند گرفت.

حجرگشت با بیان اینکه بحث تجهیزات هنرستانی بسیار مورد توجه است، گفت: سیاست دولت مبنی بر توسعه مهارتی دانش‌آموزان و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای است که امسال ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ تومان تجهیزات برای هنرستان‌ها آماده شده است که دانش‌آموزان بتوانند در کنار آموزش در کارگاه‌ها به مهارت مشغول شده و دانش‌آموزان هنرستانی با مهارت وارد جامعه شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پایان اظهار کرد: امسال برای شروع مهر، ۱۸ پروژه آموزشی و پرورشی شامل استخر ورزشی، کارگاه هنرستانی و چند مدرسه در دست ساخت بوده است که ۱۴ مدرسه شامل ۲۵۶ کلاس درس به مجموعه مدارس استان البرز اضافه شد و از این تعداد چند پروژه‌ی دیگر نیز در روزهای آینده افتتاح خواهند شد، تمامی پروژه‌های از اول مهر در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.