تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷

«کارخنده» جدیدترین محصول گروه دانش و اقتصاد شبکه یک است که با نگاهی تازه به مقوله سرگرمی، کارگران ایرانی را به قاب رسانه ملی آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جدیدترین ریالیتی‌شوی شبکه یک سیما، در مکانی متفاوت رخ می‌دهد، در کارخانه. «کارخنده» نام جدیدترین برنامه تلویزیونی است که در قالب ریالیتی‌شو از شبکه یک سیما روی آنتن رسانه ملی رفته است. فضای این ریالیتی‌شو در کارخانه‌های کشورمان می‌گذرد و همه شرکت‌کنندگان این برنامه، کارگران ایرانی هستند.

در این ریالیتی‌شو، کارگران به مسابقه با یکدیگر می‌پردازند و نکته جالب اینجاست که مسابقات براساس تخصص، مهارت و شغل خود کارگران طراحی شده است. در این ریالیتی‌شو، حتی داوری مسابقه نیز برعهده خود کارگران است.

از اهداف این ریالیتی‌شو، می‌توان به ارج نهادن به مقام کارگران، حمایت از تولید ملی، حمایت از صنایع بزرگ و کوچک ایرانی، آشنایی مخاطبان با صنایع و محصولات مختلف ایران، بازتاب اقدامات، عملکرد، زحمات و سختی‌های کار کارگران ایرانی و … اشاره کرد.

کارخنده تلاش داشته است تا در راستای فرهنگ عدالت گستری و همچنین روایت پیشرفت ایران، تلفیقی نو و تازه از سرگرمی و مسابقه با فرهنگ کار و تلاش، تولید ملی و کارگر ایرانی ارائه دهد.

این برنامه می‌کوشد با نگاهی به شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» اهمیت تولید را یادآور شود و به کارگران که بازیگران اصلی و قهرمانان حقیقی تولید هستند بپردازد.

ریالیتی‌شوی «کارخنده» که محصول شبکه یک سیما و گروه دانش و اقتصاد این شبکه است، یکشنبه و سه‌شنبه‌ها حوالی ساعت ۱۸ از آنتن رسانه ملی پخش می‌شود.

سامان گوران و اردشیر منظم، اجرای این برنامه را برعهده دارند و علیرضا محمدبیگی نیز تهیه کننده و کارگران این ریالیتی‌شو است.