اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: شاهد وحدت علمای شیعه و سنی در راستای تحکیم اتحاد بین مردم در مناطق سنی نشین استان اردبیل هستیم.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت پیامبر اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت، اظهار کرد: طبق فرامین مقام معظم رهبری، جهاد تبیین اساس کارهای فرهنگی در جامعه است و نهادهای فرهنگی و اجتماعی باید با برنامه‌ ریزی مدون و تعامل سازنده در راستای تحقق منویات رهبری تلاش کنند.

وی گفت: دشمن با ایجاد فتنه در مباحث مذهبی و قومیتی در بین امت اسلامی در تلاش است تا مردم علی‌الخصوص جوانان را نسبت به هویت دینی و ارزش‌های اسلامی بی تفاوت کرده و در صدد ایجاد تفرقه بین اقوام مختلف کشور است، غافل از اینکه جوانان انقلابی ایران اسلامی همواره مقتدر و با صلابت در مقابل دشمنان می‌ایستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تاکید کرد: هفته وحدت به این معنا است که همه امت اسلامی اعم از شیعه و سنی، هر یک به تناسب درک و معرفت خود، ویژگی‌های پیامبر اعظم (ص) را که در قرآن کریم و سنت قطعی آمده است، سرلوحه زندگی خود قرار داده و با اتحاد و همدلی در اعتلای دین اسلام در عالم بشریت تلاش کنند.

وحدت جهان اسلام رمز اعتلای امت مسلمانان

حجت‌الاسلام جعفرزاده ادامه داد: جهان استکبار امروز علیه دیانت اسلام موضع واحد کینه توزانه‌ای اختیار کرده‌اند به طوری که پی در پی با نشر اکاذیب و توهین به اسلام و خاندان پیامبر اکرم (ص) سعی در تفرقه افکنی میان مسلمانان جهان دارند.

وی با بیان اینکه در این برهه حساس، لزوم وحدت میان مسلمانان بیش از پیش احساس می‌شود و دولت‌های اسلامی نباید اجازه دهند، دشمنان اسلام با تفرقه افکنی، امت واحد اسلام را از همدیگر جدا و متفرق سازند، خاطرنشان کرد: از این رو هفته وحدت فرصت مناسبی است تا با همدلی و وحدت کلمه توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

ضرورت توجه به شعار محوری «وحدت امت اسلامی؛ نجات غزه مظلوم»

حجت الاسلام جعفرزاده بیان کرد: شعار محوری این هفته «وحدت امت اسلامی؛ نجات غزه مظلوم» است و همگان بنا به وظیفه انسانی و اسلامی وظیفه داریم تا از مردم مظلوم فلسطین پشتیبانی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه همه برنامه‌های هفته وحدت بر اساس این شعار و با پیوست غزه و فلسطین برنامه‌ریزی شده است، افزود: وحدت اسلامی به عنوان یک اصل اسلامی همیشه مد نظر بزرگان انقلاب بوده در بیان روش و عمل در آیات قرآن موضوع‌هایی همچون امت واحده تعامل بین مسلمانان و پیروان دیگر مذاهب و همچنین دوری از تفرقه مورد تاکید قرار گرفته است.