سنندج_نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: اداره اوقاف باید مشکلات مردم را با آرامش و تبیین حل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی صبح دوشنبه در بازدید از اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان و دیدار با مدیرکل و کارکنان این اداره که به مناسبت هفته وقف انجام شد، با تقدیر از عملکرد اداره کل اوقاف کردستان در سنوات اخیر گفت: رسیدگی به امور مردمی در حوزه وقف باید با تعامل هرچه بیشتر انجام‌شود و مشکلات مردم را باید با آرامش و تبیین حل و فصل کرد.

وی با بیان اینکه کردستان دارای موقوفات بسیاری است، افزود: رسیدگی به املاک وقفی و جلوگیری از موقوفه خواری باید مورد توجه قرار گیرد و در اولویت اداره اوقاف استان باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه باید قوانین و شئونات وقف برای مردم توضیح داده شود، خاطر نشان کرد: امروز می‌بینیم که بار عظیمی بر دوش اوقاف وجود دارد و مردم که ولی نعمتان مملکت هستند باید مشکلات مردم را با آرامش و تبیین حل کنند.

حجت الاسلام پورذهبی خواستار همراهی و تعامل با مستأجران موقوفات شد و اذعان کرد: رعایت حقوق بیت‌المال باید در دستور کار اداره اوقاف باشد و شأن و کرامت مستأجران حفظ شود.

وی همچنین به ظرفیت‌های کردستان در راستای افزایش فعالیت‌های فرهنگی پرداخت و تصریح کرد: کردستان دارای پتانسیل‌های فراوانی برای کارهای فرهنگی است و اوقاف می‌تواند با تعامل و همراهی سایر ادارات در این راستا قدم بردارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان به لزوم ساماندهی آرامگاه‌ها در استان پرداخت و گفت: اوقاف با تعامل شهرداری سپاه و سایر نهادها باید مکان‌های مذهبی شاخص استان و آرامگاه‌ها را سامان دهی کند.

حجت الاسلام پورذهبی اضافه کرد: نیاز است مسجد و امامزاده‌ها تجلی بخش آرامش و معنویت فضای شهر و محلات باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان از بخش‌های مختلف اداره کل اوقاف و امور خیریه بازدید و با کارکنان این اداره کل دیدار کرد.