شیراز- شاعر معاصر کشورمان با اشاره به اینکه رشد شعر فارسی بعد از انقلاب بی نظیر بوده است، گفت: مهمترین دلیل این موضوع توجه به ادبیات کودکان و برگزاری اردوهای دانش آموزی است.

احد ده بزرگی در گفتگو با خبرنگار با بیان اینکه حافظ، سعدی و خواجوی کرمانی از ریشه‌های اصلی ادبیات هستند، گفت: شیراز به عنوان مهد شعر فارسی، گذشته بسیار دلپسندی دارد که مورد تأیید همه اهالی ادب و پژوهشگران ادبیات است.

وی با اشاره به این موضوع که این مهد ادبی در شعر عاشورایی و مذهبی هم بروز کرده است، ادامه داد: ادبیات عاشورایی به عنوان یکی از ارکان شعر مذهبی و دینی در گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) بسیار مؤثر بوده که این مهم در برگزاری شب شعرهای عاشورایی در اکثر نقاط کشور جلوه گر است.

این شاعر کشورمان افزود: برگزاری سالانه شب شعرهای متعدد عاشورایی در شیراز در سایر شهرستان‌ها از جمله داراب، جهرم، زرقان نشان از گسترش این اصل مهم است که می‌توان با تکیه بر ادبیات و شعر در این موضوع گام‌های مؤثری بر داشت.

ده بزرگی با اشاره به اینکه رشد شعر فارسی در بعد از انقلاب بی نظیر بوده است، گفت: مهمترین دلیل این موضوع توجه در ادبیات کودکان و برگزاری اردوهای امور تربیتی دانش آموزی در دهه هفتاد شمسی از این موضوع بوده است به طوری که دانش آموزان در چهار محور شعر غدیر، کوثر، عاشورایی و انتظار به اردوهای ده روزه اعزام می‌شدند که در این اردوها، امور تربیتی‌ها، آموزش‌ها و کارگاه‌های عملی برگزار می‌کردند که متأسفانه چندسالی است این موضوع لغو شده است.

وی در پایان به نقش شهریار شاعر نامی کشورمان در ادبیات معاصر اشاره کرد و گفت: استاد شهریار هم حق بزرگی به گردن ما شاعران دارد با اینکه ترک زبان بود اما آثار ماندگاری به جا گذاشته که درخشش‌های خاصی دارد. وی از جمله کسانی است که به ادبیات ما کمک کرده و دست ما گرفته است.