کاشان - مسئول پایگاه حفاظتی مجموعه تاریخی بازار کاشان از پلمب دو باب مغازه در این مجموعه تاریخی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حاج هادی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزش تاریخی و فرهنگی بازار بزرگ کاشان اظهار داشت: با توجه به اهمیت این بنای مهم فرهنگی و اجتماعی کاشان و اینکه به نوعی بازار کاشان قلب تپنده اقتصادی منطقه است باید در راستای حفظ آن کوشا باشیم.

وی یکی از مشکلات بازار کاشان را ساخت و سازهای غیرقانونی دانست و ابراز داشت: در راستای صیانت از این اثر ملی تاریخی با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز به شدت برخورد می‌شود.

مسئول پایگاه حفاظتی مجموعه تاریخی بازار کاشان تصریح کرد: در راستای اجرای احکام صادره در خصوص رفع تخلفات ساختمانی، نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان با حضور عوامل محترم کلانتری ۱۱، پلیس اطلاعات، مسئول انضباط شهری شهرداری نسبت به پلمب دو باب مغازه در بازار تاریخی اقدام گردید.

وی با تاکید بر ثبت بازار تاریخی کاشان به شماره ۱۲۸۴ در فهرست آثار ملی گفت: همزمان با تلاش برای مرمت، حفظ و صیانت از بافت تاریخی و حریم منظری بازار تاریخی، انجام اقدامات پیشگیرانه و اجرای احکام صادره مبنی بر رفع آثار تخلف توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان با جدیت پیگیری خواهد شد.

حاج هادی افزود: شایسته است تمامی کسبه‌ی محترم بازار جهت ساخت و ساز، مرمت، بازسازی و هرگونه عملیات عمرانی در داخل بازار تاریخی کاشان ضمن هماهنگی با این اداره نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام و جهت هماهنگی‌های بیشتر با شماره ۵۵۲۲۵۲۵۲ پایگاه حفاظتی کاشان تماس بگیرند.