رییس سازمان امور دانشجویان خواستار تشکیل شوراهای دانشجویی در دانشگاه ها شد و گفت: این شوراها می توانند کمک حال معاونان دانشجویی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سعید حبیبا در مراسم اختتامیه هفتادو پنجمین نشست معاونان دانشجویی سراسر کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد درباره استقلال معاونت های دانشجویی و یا ایجاد سازمان دانشجویی گفت: اولین دانشگاهی که سازمان دانشجویی تشکیل داد دانشگاه تهران بود، برنامه ما این است که این موضوع را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: همچنین معاونان دانشجویی پیشنهاد داده اند که کمیته های انضباطی و کمیسیون موارد خاص را منطقه ای کنیم تا کارها تسهیل شود، که این موضوع بررسی می شود.

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: تقریبا ۲۵ درصد ظرفیت های رفاهی دانشجویان ما برای دانشجویان سنواتی استفاده می شود بنابراین برای این مساله از ظرفیت هیات امنا استفاده شود یعنی موارد قانونی درهیات امنا ایجاد شده و از آن استفاده شود.

وی با اشاره به بحث فرسودگی خوابگاه های دانشجویی گفت: برخی از خوابگاه های دانشگاه ها قدمت ۵۰ الی ۶۰ ساله دارند که می توانند حادثه آفرین باشند، برهمین اساس موفق شدیم دو تا هزار میلیارد تومان برای بحث تعمیر و تجهیز و تغذیه دانشجویان از سازمان برنامه و بودجه دریافت کرده و بین دانشگاه ها توزیع کنیم که البته کافی نیست.

حبیبا از معاونان دانشجویی دانشگاه های سراسری درخواست کرد تشکیل شوراهای دانشجویی در دانشگاه ها را جدی بگیرید که می تواند این شوراها می توانند کمک حال معاونان باشند.

وی خواست معاونان از توانمندی و پتانسیل شوراهای صنفی، همیاران سلامت استفاده کنندکه بسیار کمک حال معاونان دانشجویی خواهد بود.