اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «شهر خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی رضا محقق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی «هنر و تجربه»، آیین رونمایی و اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «شهر خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه کنندگی رضا محقق شامگاه دوشنبه ۲۶ شهریور با حضور عوامل و سازندگان فیلم، هنرمندان و اهالی رسانه و توسط گروه سینمایی «هنر و تجربه» در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

احمد بهرامی کارگردان فیلم در ابتدای این مراسم پس از خیر مقدم به مخاطبان گفت: من یک سه گانه ساخته‌ام که از نظر فرم، ساختار و محتوا به یکدیگر ربط دارند یعنی سیاه و سفید و چهارقصه‌ای هستند و قصه‌ها به هم ربط دارند و اولین فیلم این مجموعه «دشت خاموش» بود که سال ۲۰۲۰ در ونیز اکران شد. دومی همین فیلمی است که امشب می‌بینید به نام «شهر خاموش» که در جشنواره شب‌های سیاه تالین حضور داشت و سومی «مرد خاموش» که اخیراً به اتمام رسیده و ما با آن در جشنواره شانگهای شرکت کردیم. بدین ترتیب سه‌گانه خاموش تمام شد و به امید خدا به زودی فیلم چهارم را می‌سازیم که دیگر روشن است.

وی در ادامه با تاکید بر نقش تهیه‌کننده در این پروژه عنوان کرد: شخصی از من پرسید شما چگونه مدام فیلم هنری می‌سازید؟ من می‌خواهم امروز رازش را به شما بگویم. یک بخش این قضیه متعلق به حضور تهیه کنندگان خوبی مثل آقای رضا محقق است و دوم به خاطر دوست عزیزی به نام آقای مجتبی گل پریان است.

رضا محقق تهیه‌کننده فیلم «شهر خاموش» گفت: یکی از افتخاراتی که من در سینما داشتم این بود که همیشه با افراد شریف کار کردم و احمد بهرامی یکی از کسانی بوده که من از کار کردن با او لذت بردم. من خودم را مسبب هیچ کاری نمی‌دانم و همه را لطف خدا می‌دانم.

این تهیه‌کننده در ادامه تصریح کرد: «شهر خاموش» فیلمی بود که به همت همه بچه‌ها ساخته شده است و همه بچه‌ها زحمت کشیدند که توانستیم این کار را به سرانجام برسانیم و امیدوارم روزی برسد که در جهان نگاه جنسیتی به هیچ زنی وجود نداشته باشد.

اکران فیلم سینمایی «شهر خاموش» از ۲۸ شهریور در سینماهای منتخب گروه «هنر و تجربه» آغاز شده است.