استاد دانشگاه از کشور تاجیکستان گفت: کمال اسلام در یاری مظلوم بوده و این یاری در تقابل ظلم و دشمنی، رویارویی با ظالم و همکاری در عدل و عدالت است.

به گزارش خبرنگار مهر، نصیب الله عمر اف، استاد دانشگاه از کشور تاجیکستان در ششمین وبینار سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: ظلم و ستم در دین عزیز ما اسلام به شدت مورد انزجار قرار گرفته و در عین حال ذلت در برابر ظالم به شدت نهی شده است.

وی با بیان اینکه یاری مظلوم برای هر فرد با ایمانی یک تکلیف شرعی به شمار می‌رود، تصریح کرد: این سخن خداوند در قرآن کریم که می‌فرماید: «وَإِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ» دلیلی بر وجوب یاری مظلوم در دین است.

این عالم تاجیکستانی ادامه داد: امروز مردم غزه از مصادیق بارز مظلومان هستند که از مسلمانان و بلکه همه آزادگان جهان یاری می‌طلبند، لذا بر هر مسلمانی در درجه نخست و بر هرانسان آزاده‌ای در درجه دوم واجب است به خواهران و برادران و به ویژه کودکان و سالمندان در غزه پایدار، مقتدر و مظلوم، کمک و یاری نمایند.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) فرمودند، کسی که صبح کند در حالی که به امور مسلمانان اهتمام نورزد، مسلمان نیست، گفت: کمال اسلام در یاری مظلوم است و این یاری در تقابل ظلم و دشمنی، رویارویی با ظالم و همکاری در عدل و عدالت است. همانگونه که امام علی (ع) فرمود: بهترین عدالت، یاری مظلوم است؛ لذا بر ما واجب است که خواهران و برادران خود در فلسطین را با سخن، عمل و کمک مالی، فکری و رسانه‌ای یاری نمائیم.