سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان از اجرای طرح سه روزه مبارزه با سرقت منازل در استان خبر داد و گفت: طی این مدت ۶۰ فقره سرقت کشف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای بعد از ظهر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان با بیان اینکه طرح سه روزه مبارزه با سرقت منازل در استان به ورطه اجرا در آمد، ابراز داشت: برای اجرای طرح شگردهای پلیسی و اقدامات مؤثر و گشت زنی‌های هدفمند به کار گرفته شدند.

وی بابیان اینکه موضوع مبارزه با سرقت منازل به صورت ویژه در شهرستان‌ها نیز پیگیری شدند، افزود: یکی دیگر از کارکردهای این طرح آگاه سازی شهروندان بر پیشگیری از سرقت با ایجاد حفاظ، دوربین و تجهیزات ایمنی است.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه طی عملیات جداگانه ۲۱ سارق و مال خر در استان دستگیر شدند، ابراز داشت: این متهمان برای ادامه سیر قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

موقوفه‌ای بابیان اینکه این افراد در مجموع به انجام ۶۰ فقره سرقت منازل اعتراف کردند، تصریح کرد: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با فرد یا گروهی که آن را به مخاطره اندازد به طور جد برخورد می‌شود.

وی افزود: از مردم نیز درخواست می‌شود تا موتورسیکلت و دوچرخه را در پارکینگ‌های منازل به نحوی قفل کنند که امکان سرقت آسان آن فراهم نباشد و اصول ایمنی را در پیشگیری از سرقت حتماً به کار گیرند.