شهاب اسفندیاری اعتقاد دارد نمایشگاه «رصتا» می‌تواند پلی برای رسیدن به درک و فهم جدیدی از مناسبات دولت و بخش خصوصی در عرصه فرهنگ باشد. 

شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما در جریان بازدید از سومین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا» به خبرنگار مهر بیان کرد: امروز همه سعی و تلاش ما باید این نکته باشد تا فضایی را برای خانواده‌های ایرانی فراهم کنیم که محتوای جذاب اما سالم ببینند و برای رسیدن به این افقِ روشن، حتماً نیازمند درک و فهم درستی هستیم.

وی افزود: نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (رصتا) می‌تواند پلتفرم‌ها، ساترا و مخاطب را به یک درک و فهم نزدیک برساند. خیلی اتفاق خوبی است نمایشگاه به سمت مردمی‌تر شدن رفته و به واقع نیازمند حضور، شناخت و روابط متقابل مخاطب با سکوهای نمایش‌خانگی هستیم. آنها باید مطالبات‌شان را بگویند و بخواهند چه اتفاقاتی برایشان در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر رقم بخورد.

اسفندیاری تأکید کرد: ما امروز نیازمند یک درک و فهم جدید از مناسبت دولت و بخش خصوصی در عرصه فرهنگ هستیم. این نمایشگاه ظرفیتی است برای ایجاد یک گفت‌وگو و ان‌شاءالله به آن درک و تفاهم نیز کمک کند.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه برای سومین قدم به میدان آمده تا زمینه را برای تعامل بیشتر، شناخت و اشراف مناسب و رسیدن به اهداف درست محتوایی، فراهم کند. به واقع در راستای مشارکت همه بازیگران صنعت رسانه قدم بردارد تا یک درک مشترک از منافع عمومی و ملی در این زمینه شکل بگیرد.

رئیس دانشگاه صداوسیما در پایان بیان کرد: امیدوارم این نمایشگاه همچون ۲ سالِ گذشته که اتفاقات و دستاوردهای ارزشمندی را رقم زد، بتواند در اصلاح باورهای غلط، سوءتفاهم‌ها و برداشت‌های نادرست از نسبت حاکمیت و فرهنگ و رساندن به یک درک و تفاهم درست در میان مناسبات دولت و بخش خصوصی، نقش مؤثری داشته باشد.