سمنان- فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان از برنامه ریزی برای اجرای ۳۴ عنوان برنامه شاخص و محوری هفته گرامیداشت دفاع مقدس در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار منصور شوقانی ظهر سه شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران در سالن جلسات سپاه سمنان ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان بیان کرد: ۳۴ عنوان برنامه شاخص و محوری به مناسبت هفته دفاع مقدس و با محوریت گرامی داشت یاد سه هزار شهید استان تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه تحت نام این ۳۴ برنامه شاخص و محوری، سه هزار فعالیت ریز و درشت طی هفته دفاع مقدس در استان سمنان برگزار می‌شود، افزود: در این ایام شاهد برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری، جهادی، ورزشی، قرآنی و … خواهیم بود.

فرمانده سپاه استان سمنان بزرگداشت شهدای زن دفاع مقدس این استان را یکی از برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: بازخوانی عملیات نصر هشت در امیریه دامغان زادگاه شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه دولت سیزدهم از دیگر برنامه‌های شاخص این ایام است.

شوقانی با بیان اینکه افتتاح طرح‌های تولید برق از نیروگاه‌های مقیاس کوچک خانگی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است، افزود: این طرح در مناطق کمتر برخوردار به همت بسیج سازندگی و با کمک کمیته امداد و وزارت نیرو اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه غبارروبی گلزار شهدا و عطرافشانی قبور مطهر شهیدان دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این ایام در استان سمنان است، افزود: یادواره‌های شهدا نیز با حضور اقشار مختلف مردم در نقاط مختلف برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان از برگزاری برگزاری نمایشگاه عکس در سمنان ویژه هفته گرامیداشت دفاع مقدس خبر داد و گفت: نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان است.

شوقانی با بیان اینکه در این ایام کارگاه‌های تحکیم بنیاد خانواده و جوانی جمعیت توسط سپاه برگزار می‌شود، تاکید کرد: تبیین اهمیت فرزندآوری و جوانی جمعیت که در زمره منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، از جمله برنامه‌های ما در این ایام خواهد بود.