مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران اظهار داشت: کانون‌های خدمت رضوی استان تهران امسال در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی و در مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی با برپایی موکب پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر، صفرعلی براتلو مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران اظهار داشت: کانون‌های خدمت رضوی استان تهران امسال در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی و در مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی با برپایی موکب‌هایی به ارائه خدمات و پذیرایی از زائران حسینی پرداختند.

به گفته وی در این ایام سه دسته موکب در داخل کشور عراق (کربلا)، در مرز خسروی و در مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تهران برپا شد.

براتلو درباره موکب‌هایی که توسط کانون‌های خدمت رضوی مناطق ۲، ۵، ۱۰ و ۱۱ شهر تهران و شهرستان ورامین به مدت ۱۰ روز در کشور عراق برپا شد، گفت: در این مدت ۳۲ هزار و ۲۰۴ نفر مورد پذیرش و اسکان قرار گرفتند که با ۱۰۷ هزار پرس غذا در سه وعده صبحانه، ناهار و شام مورد پذیرایی قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین حدود ۶۵ هزار لیوان آب معدنی، ۳۰ هزار پرس حلیم، ۲۵ هزار ساندویچ فلافل، ۸۰ هزار لیوان چای و ۷۰ کیلو میوه به زائران گرامی ارائه شد.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران درباره موکب برپا شده در مرز خسروی عنوان کرد: این موکب توسط کانون خدمت رضوی منطقه ۱۴ تهران آماده‌سازی شد. در این موکب با ۳۲ هزار وعده صبحانه، ناهار و شام، ۱۰۰ هزار بطری دلستر، ۳۰۰ هزار لیوان شربت آبلیموه، ۵۰ هزار لیوان آب هندوانه، ۸ هزار عدد میان‌وعده کیک و ۲۰ هزار عدد شربت آماده از زائران پذیرایی شد.

براتلو خبر داد که موکب‌های مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی نیز توسط کانون‌های خدمت رضوی مناطق ۴، ۶، ۱۵ و ۱۶ شهر تهران و شهرستان‌های ورامین و شهرری برپا شد.

وی توضیح داد که توسط این موکب‌ها با نان و تخم مرغ، نیمرو، عدسی، آب دوغ خیار، خورشت قیمه، نان پنیر و سبزی، الویه، ساندویچ فلافل، آب معدنی، شربت، بستنی، نوشمک، کیک، شیرینی، هندوانه، خرما و خیارسبز از عزاداران حسینی پذیرایی شد.

براتلو در پایان از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های خیرین، نهادها و دستگاه‌ها قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده فعالیت‌های موکب‌های کانون‌های خدمت رضوی استان تهران گسترش یابد.