معاون آموزشی وزیر علوم از اجرای طرح «دانشگاه آینده» خبر داد و گفت: دانشگاه آینده به دنبال این است که شروع ارتباط در حوزه آموزش را از صنعت آغاز کند.

روح‌الله رازینی در گفتگو با خبرنگار مهر به طرح دانشگاه آینده اشاره کرد و گفت: از اقداماتی که در یکی از دانشگاه‌ها آغاز شده طرح دانشگاه آینده است با اجرای این طرح صنعت می تواند از ابتدا در فرایند آموزش دانشجویان در دانشگاه قرار گیرد و طبیعتاً می‌تواند نیروهای خود را به راحتی از میان آنها برای آینده انتخاب کند.

رازینی با اشاره به بورس صنعت اظهار داشت: در بورس صنعت نیز صنعت علاوه بر اینکه می‌تواند تا ۴۰ واحد در آموزش نقش داشته باشد، همچنین در زمینه مدرسین نیز می‌تواند نقش داشته باشند یعنی از ظرفیت افراد فعال در همان صنعت خاص برای تدریس استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: این تعلق و تعهد دو طرفه، دانشجو را نسبت به درس جدی و ملزم می‌کند و دانشجو همیشه می‌داند که از طرف صنعت رصد می‌شود و باید توانایی خود را به روز کند و این گونه امید بخشی دانشجوها بالا می‌رود.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اشتغال دانشجویان علوم انسانی نیز گفت: در برخی از رشته‌های علوم انسانی مثل حوزه‌های اقتصاد، مدیریت و حسابداری که مجموعه‌های بانکی کشور به دانش آموختگان آن‌ها نیاز دارند با بانکها مذاکراتی داشتیم که به شدت این مجموعه‌ها از دانشجویان علوم انسانی استقبال می‌کنند.

وی افزود: به ویژه در رشته حقوق مذاکراتی در این خصوص داشتیم و بعضاً دانشجویان این رشته به مراکز مرتبط ورود پیدا کرده‌اند و حتی در بخش‌هایی از صنعت مثل بخش بازرگانی از دانشجویان علوم انسانی استفاده می‌شود.