مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: ظرفیت پالایش، انتقال و توزیع گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در نخستین رویداد تکمیل چرخه تولید لوله در صنعت گاز گفت: ما در مهندسی توسعه گاز فعالیت‌ها برون سپاری است و افرادی که در پروژه‌های ما تأثیر گذار هستند مانیتورینگ می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات انجام شده بیش از ۱۰۰ پروژه فعال در شرکت وجود دارد که بسیاری از عدم دریافت اطلاعات گلایه داشتند. که سامانه‌ای راه اندازی شد و می‌توانند بهصورت اختصاصی اطلاعات را در یافت کنند

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران  جذب مالی در مدت ۳ سال ۷۵ درصد، ۸۶.۵ درصد و ۹۷.۵ درصد بوده است.

نوشادی خاطرنشان کرد:  در ابتدا ۸۵۰ قرارداد سنواتی وجود داشت که سال اول به ۲۵۰ و سال گذشته به ۱۵۰ عدد رسید.

وی ادامه داد: هر سال هزینه خوراک هر نیروگاه به میزان ساخت یک نیروگاه است.

نوشادی اضافه کرد: مهندسی توسعه گاز در قبال پروژه‌های غیر اقتصادی مقاومت کردیم مانند مینی ال ان جی ها زیرا مطلوب نبود که پروژه‌های غیر اقتصادی در دستور کار قرار گیرد.

به گفته این مقام مسئول ظرفیت پالایش، انتقال و توزیع گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی ادامه داد: در ۲۶ ماه گذشته هیچ حادثه‌ای نداشته‌ایم و این مساله نتیجه اقداماتی است که در حوزه ایمنی انجام شده است.

نوشادی با بیان اینکه ذخیره‌سازی گاز که مورد غفلت بود طی سال‌های اخیر فعال شد به‌طوری که هفت طرح را تعریف کردیم اما چون یک طرح روی گسل بود فعلاً در حال بررسی است اما مطالعه ۶ طرح دیگر توسط مشاوران داخلی و خارجی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اظهار کرد: با ذخیره‌سازی کار را پنجره‌ای کردیم تا به یکپارچه‌سازی زنجیره ارزش تبدیل شود زیرا باید برای بهینه‌کردن تولید و مصرف گاز، این زنجیره یکپارچه شود، به همین دلیل بهینه‌کردن ایستگاه‌های تقویت فشار گاز در دستور کار است.

به گفته این مقام مسئول ساخت تجهیزات صنعت گاز اتفاق افتاده است، با راهبردی تازه، اقلام موجودی انبار را نیز کاهش دادیم.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ یک نفر از کارکنان شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران مدرک مدیریت پروژه نداشتند اما اکنون بیش از ۱۰۰ نفر از آنها این مدرک را اخذ کردند که اینگونه ادبیات مشترکی بین ما و پیمانکاران شکل گرفت.