بوشهر- شهردار بندر سیراف گفت: نصب پایه‌های دوربین‌های پایش شهری به همت شهرداری بندر سیراف آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش پالیزدان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نصب پایه دوربین‌های پایش شهری، گفت: با توجه به بررسی و پیش بینی‌های انجام شده و مصوبات شورای ترافیک، عملیات نصب پایه دوربین‌های پایش شهری و ترافیکی در سیراف آغاز شده است.

شهردار بندر سیراف با بیان اینکه، سیستم پایش تصویری در معابر سطح شهرها اقدامی مؤثر در راستای تأمین امنیت است، افزود: در مبادی ورودی و خروجی شهر تحت کنترل سامانه تصویری هوشمند قرار خواهد گرفت، که با نصب این سامانه می‌توانیم اطلاعات ارزشمندی از تردد و تعداد وسایل نقلیه عبوری در فصل‌های گردش پذیر سال برای مدیریت، برنامه‌ریزی و سیاست‌گزاری صحیح از سامانه مذکور دریافت کنیم.

وی به محاسن مانیتورینگ شهری اشاره و خاطرنشان کرد: کنترل ترافیک و رفت و آمد به سطح شهر، افزایش امنیت، نظارت وسیع، کمک به پلیس، اطلاع‌رسانی لحظه‌ای و مستندسازی و ایجاد بانک اطلاعاتی از فواید نصب این سیستم تصویری است که کمک می‌کند تا شرایط ایمن‌تری در شهر ایجاد شود.

پالیزدان گفت: بندر باستانی سیراف که هر ساله در فصل گردش پذیر سال پذیرای تعداد قابل توجهی از هموطنان است هم اکنون تحت نظارت و پایش تصویری هوشمند قرار گرفته و از آنجا که قابلیت ارتقا و توسعه کمی و کیفی دوربین‌ها نیز در نظر گرفته شده، می‌توان با گسترش محدوده تحت پایش، احساس امنیت بیشتری در جامعه ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: این طرح بر اساس ارتقا شاخصه‌های ترافیکی صورت گرفته که با اجرای این طرح علاوه بر کنترل و اعمال قوانین رانندگی، روان سازی ترافیک در سطح را به ارمغان می‌آورد.

پالیزدان گفت: مراحل نصب پایه‌ها انجام شده و بزودی دوربین‌ها نصب و به بهره برداری خواهد رسید.