کاشان - نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس گفت: تامین آب پایدار در منطقه کاشان از بروز بحران های اجتماعی جلوگیری می کند.

مصطفی معینی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود بحران آب در کشور اظهار داشت: به تبع کشور، منطقه کاشان و آران و بیدگل هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به پدیده فرونشست زمین ابراز داشت: انتقال آب از طرح مربوط به انتقال آب دریای عمان به اصفهان می‌تواند یکی از راهکارهای مؤثر برای تأمین آب مورد نیاز این مناطق باشد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس با اشاره به اهمیت مدیریت منابع آب تصریح کرد: ما خواستار همکاری نزدیک وزارت نیرو با سایر دستگاه‌های مرتبط برای رسیدگی به این بحران هستیم و تأکید داریم که اقدامات فوری و جدی در این زمینه انجام شود.

وی افزود: تأمین آب پایدار نه تنها به بهبود کیفیت زندگی مردم منطقه کاشان و آران و بیدگل کمک می‌کند بلکه می‌تواند از بروز بحران‌های اجتماعی و اقتصادی جلوگیری کند پس لازم است که برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها با دقت و انسجام بیشتری انجام شود.

کیفیت نان در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل نیازمند نظارت و اقدام فوری است

معینی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کیفیت نامناسب نان در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل یکی از مشکلات جدی است که نیازمند نظارت بیشتر و اقدام فوری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این موضوع تأثیرات مستقیم بر سلامت و رضایت عمومی مردم دارد و باید به‌طور جدی بررسی شود، گفت: از مسؤولان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صمت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاه‌های مرتبط خواسته شد تا به‌منظور رفع این چالش، همکاری‌های لازم را انجام دهند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس همچنین خواستار جمع‌بندی اقدامات دولت در راستای بهبود کیفیت نان در این مناطق شد و گفت: کمیسیون اصل نود انتظار دارد این گزارش ظرف یک ماه آینده ارائه شود.

وی اظهار کرد: تأمین کیفیت مطلوب نان نه تنها به بهبود سلامت عمومی کمک می‌کند، بلکه از بروز نارضایتی‌های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد. لذا ضرورت دارد که این موضوع با دقت و انسجام بیشتری پیگیری گردد.