لاهیجان- استاندار گیلان بر لزوم توجه به توسعه کیفی و کمی برگزاری جشنواره‌های تئاتر در استان تاکید کرد و گفت: جشنواره «تئاتر شهروند» سبب ایجاد نشاط اجتماعی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر لاهیجان با ابراز خرسندی از حضور خود در اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی شهروند اظهار کرد: بسیار خرسندم که در ایام خجسته میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) این اختتامیه برگزار شد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به توسعه کیفی و کمی برگزاری جشنواره‌های تئاتر در گیلان گفت: انتظار است که این چنین جشنواره به صورت کمی و کیفی گسترش یابد که این امر در سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند انجام شد و گروه‌های نمایشی که در اینجا حضور دارند، کارهایشان را به بهترین نحو انجام دادند که ارزشمند بوده و سبب ایجاد نشاط اجتماعی شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی به ایجاد نشاط اجتماعی در کشور کمک می‌کند، افزود: تئاتر، سرود و… برای تعالی روح انسان‌ها در جامعه است، لذا برگزاری پرشور این جشنواره ما را به آینده پرافتخار امیدوار می‌کند.

عباسی هنر و تئاتر را خاستگاه معارف دینی و انقلابی دانست و بیان کرد: تئاتر بازیگر و بیننده را هم به تفکر وامی‌دارد و هم دارای مهارت می‌کند، از این رو کسانی که تئاتر کار می‌کنند فرهیخته هستند؛ چراکه اهل مطالعه، تفکر، گفتگو و هستند.

وی با اشاره به فرهنگ بالای گیلانیان در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: گیلان مهد هنر و ادب است که همواره جشنواره‌های متعددی در حوزه‌های مختلف در آن برگزار شده است لذا خواستارم در جشنواره‌های این چنینی به بهترین نحو فرهنگ گیلان را برای همگان معرفی کنیم.