فیلم کوتاه «دآبر» و فیلم مستند «من شهید حسین عباسی عاشق موج هستم» جایزه بهترین فیلم کوتاه و مستند دومین جشنواره فرهنگی و هنری زرسا از آن خود کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه بهترین فیلم کوتاه دومین جشنواره فرهنگی و هنری زرسا به فیلم کوتاه «دآبر» به کارگردانی سعید نجاتی، جایزه اول بخش مستند به فیلم مستند «من شهید حسین عباسی عاشق موج هستم» به کارگردانی مهدیه غلامحسینی و احمد فیضی و جایزه دوم بخش فیلم کوتاه جشنواره به فیلم «مهمان» به کارگردانی مهتاب ابراهیمی اهدا شد.

دومین دوره جشنواره فرهنگی هنری زرسا که ۲۶ شهریور در ارومیه به پایان رسید حول محور قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد. از جمله مهمترین ارکان این جشنواره، جلب توجه نخبگان فرهنگی، علمی، پژوهش، اجتماعی و سیاسی به مسأله مهم جمعیت بود.

دومین جشنواره فرهنگی و هنری زرسا در ۲۶ بخش مختلف از جمله تیتر، خبر، یادداشت، فیلم، پادکست، نقاشی دیجیتال، شعر، داستان، خاطره، موشن گرافی، اینفوگرافی، مقاله و پژوهش برگزار شد که برگزیدگان این جشنواره در مراسمی با اهدای لوح سپاس، هدایا و تندیس تجلیل شدند.

در بین برگزیدگان این رویداد، فیلمسازان انجمن سینمای جوانان در رشته های فیلم و عکس حائز کسب رتبه های برتر شدند.

در بخش عکس جشنواره فرهنگی و هنری زرسا، مهتاب ابراهیمی از دانش آموختگان انجمن سینمای جوانان دفتر قم حائز رتبه بهترین عکس شد.

فیلم کوتاه «دآبر» به کارگردانی سعید نجاتی هم اکنون در حال اکران در سینماهای «هنروتجربه» در قالب بسته فیلم‌های کوتاه «سیمرغ» است.

فیلم مستند «من شهید حسین عباسی عاشق موج هستم» به تهیه کنندگی فهیمه کرمی و کارگردانی احمد فیضی و مهدیه غلامحسینی است که سال ۱۴۰۲ در قم ساخته شد.

فیلم کوتاه «مهمان» به کارگردانی مهتاب ابراهیمی و تهیه‌کنندگی سعید نجاتی و انجمن سینمای جوان دفتر قم تولید شده است.