سنندج_ مسوول غرفه کسنزانی مستقر در پیاده راه فردوسی سنندج گفت: اتحاد بین شیعه و سنی تجلی از آثار برپایی جشن امت احمد است.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با هفته وحدت و میلاد رسول اکرم (ص) و همچنین سالروز ولادت امام صادق علیه السلام امسال دومین جشن بزرگ «مهمانی امت احمد (ص)» با حضور پرشور مردم متدین و ولایتمدار سنندج برگزار شد.

جشن بزرگ مهمانی امت احمد (ص) جمعه ۳۰ شهریورماه از ساعت ۱۶ در پیاده راه فردوسی شهر سنندج با حضور غرفه و موکب‌های مردمی و هنرمندان و خوانندگان و دف نوازان و مردم شهر سنندج آغاز شد.

اجرای برنامه‌های متنوع و شاد برای کودکان، دف نوازی و مولودی خوانی، تئاتر و نمایش، موسیقی و شعبده‌بازی در این مراسم اجرا شد و در حاشیه جشن غرفه‌های فرهنگی و پذیرایی برای عموم مردم برپا بود.

مسئول غرفه مردمی کسنزانی مستقر در پیاده‌راه فردوسی سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این غرفه پذیرایی متشکل از هیأت مذهبی اهل سنت است.

سیده روشنک جعفری اذعان کرد: این غرفه مهیای پذیرایی از ۵ هزار نفر مهمان امت احمد است.

وی بیان کرد: پذیرایی این غرفه کلانه و برساق و پخت نان محلی است.

جعفری تصریح کرد: ۱۰ نفر در دو شیفت مستقر در این غرفه هستند و خدمات ما از کمک‌های مردمی و نذورات اهل سنت فراهم شده است.

وی گفت: اتحاد بین شیعه و سنی نتیجه این جشن است و در تمام فعالیت‌های انجام شده در غرفه‌ها محبت به پیامبر (ص) و اهل بیت ایشان قابل مشاهده است.

جعفری اظهار کرد: فعالیت ما در غرفه مردمی کسنزانی در جشن امت احمد برای دومین سال بوده و شور و شوق خاصی برای خدمت داریم.

گفتنی است، سال قبل ۸۴ غرفه در مهمانی امت احمد برپا شد، و امسال پیش بینی برای حضور بیش از ۱۰۰ غرفه توسط تشکل‌های مردمی و قرآنی شهر و روستاهای استان در سه بخش پذیرایی، فرهنگی و اجتماعی بود.