سنندج_ هیات جوانان حسینی سنندج محور فعالیت خود را در غرفه جشن «مهمانی امت احمد» مظلومیت غزه قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ همزمان با هفته وحدت و میلاد رسول اکرم (ص) و همچنین سالروز ولادت امام صادق علیه السلام امسال دومین جشن بزرگ «مهمانی امت احمد (ص)» با حضور پرشور مردم متدین و ولایتمدار سنندج برگزار شد.

جشن بزرگ مهمانی امت احمد (ص) جمعه ۳۰ شهریورماه از ساعت ۱۶ در پیاده راه فردوسی شهر سنندج با حضور غرفه و موکب‌های مردمی و هنرمندان و خوانندگان و دف نوازان و مردم شهر سنندج آغاز شد.

اجرای برنامه‌های متنوع و شاد برای کودکان، دف نوازی و مولودی خوانی، تئاتر و نمایش، موسیقی و شعبده‌بازی در این مراسم اجرا شد و در حاشیه جشن غرفه‌های فرهنگی و پذیرایی برای عموم مردم برپا بود.

خدمات غرفه‌ای به ظرفیت تمام مراجعان امت احمد (ص)

مسؤول غرفه هیأت جوانان حسینی کردستان مستقر در پیاده‌راه فردوسی سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این غرفه با محوریت فرهنگی اقدام به انجام نقاشی، خطاطی، کار سفال، ساخت اشکال گلی با نام عمو گلی و عکاسی می‌کند.

محمد امین ترابی بیان کرد: محوریت فعالیت‌های این غرفه غزه و مظلومیت فلسطین است.

وی عنوان کرد: رنج سنی فعالیت‌های غرفه کودکان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان است و برای هر ۴ رنج علاوه بر فعالیت متناسب با سن، بسته فرهنگی هم ارائه می‌شود.

ترابی گفت: ظرفیت خدمات غرفه به اندازه تمام مراجعین در نظر گرفته شده و محور خطاطی غرفه نوشتن اسامی مطهر و نام پیامبر (ص) است.

وی افزود: همچنین ۳ هزار بسته فرهنگی، سربند، بادکنک، لوازم التحریر، کتاب اخلاقی، آموزشی، کتاب سبک زندگی است.

ترابی تصریح کرد: ۱۵ نفر مستقر در غرفه هستند و محوریت اصلی فعالیت ما غزه و بحث پیامبر اکرم است.

وی بیان کرد: همچنین ۵ هزار شربت و تعداد ۱۰ هزار غذای گرم هم توزیع خواهد شد. ترابی ادامه داد: از جمله فعالیت‌های هیأت جوانان حسینی کردستان، کمک به موکب‌های برپا شده و حضور در غرفه‌ها و انجام فعالیت فرهنگی و مذهبی توسط جوانان حسینی است.

گفتنی است؛ جشن بزرگ «مهمانی امت احمد (ص)» امسال برای دومین سال متوالی و به مناسبت هفته وحدت و میلاد رسول اکرم در شهر سنندج برگزار شده و در این مراسم جشن ۱۳۰ غرفه برای ارائه خدمت رایگان به مردم برگزار شده است.

در این مراسم علاوه بر ظرفیت استفاده از گروه‌های فرهنگی و هنری استان از چهره‌های ملی همچون علی مشهدی، محمد اصفهانی، مریم وطن پور، حامد سلطانی، مرتضی حسینی، علی صالحی، فرزاد فرخ، پیام عزیزی و رضا هلالی در این جشن دعوت شده است و مجریان برنامه کودک نیز برای کودکان و نوجوانان اجرای برنامه دارند تا همه مردم این دیار از برنامه‌های شاد این جشن بهره مند شوند.