رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از استحصال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن شلتوک در این استان خبر داد و گفت: گیلان تأمین کننده ۳۰ درصد از کل برنج تولیدی کشور است.

صالح محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات آماری وضعیت شالیکاری گیلان اظهار کرد: گیلان به لحاظ کشت و کار و تولید برنج در کشور حرفی برای گفتن دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از فعالیت حدود ۳۰۰ بهره بردار کشاورزی در حوزه تولید برنج در این استان خبر داد و بیان کرد: در سال جاری بیش از ۲۳۷ هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان زیر سطح کشت برنج رفت.

به گفته محمدی، ۲۲۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان زیر کشت ارقام محلی رفته و ۱۲ هزار هکتار آن زیر کشت پرمحصول نظیر خزر، شیرودی، فجر، آنام و گیلانه رفته است.

وی از استحصال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک در گیلان خبر داد و افزود: این مقدار شلتوک با محاسبه برداشت راتون در اراضی کشاورزی و شالیزاری گیلان تحقق یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به کشت مکانیزه برنج بیش از ۲۰۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان بیان کرد: سطح برداشت مکانیزه برنج در اراضی شالیزاری گیلان ۲۱۰ هزار هکتار گزارش شده است.

محمدی با بیان گیلان تأمین کننده ۳۰ درصد از کل برنج تولیدی کشور است، گفت: سهم گیلان در همه بخش‌ها و شاخه‌های کشاورزی دارای رتبه‌های ممتاز است.