سنندج_ مسوول غرفه مردمی دهگلان مستقر در پیاده‌راه فردوسی سنندج گفت: کانون‌های مردمی شهرستان دهگلان در پیاده‌ راه فردوسی و در مراسم جشن امت احمد اقدام به برپایی ۵ غرفه با نام شهدای خدمت کرد.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: امسال دومین جشن بزرگ «مهمانی امت احمد (ص)» به مناسبت هفته وحدت و میلاد رسول اکرم (ص) با حضور پرشور مردم متدین و ولایتمدار سنندج برگزارمی شود.

جشن بزرگ مهمانی امت احمد (ص) جمعه ۳۰ شهریورماه از ساعت ۱۶ در پیاده راه فردوسی شهر سنندج با حضور غرفه و موکب‌های مردمی و هنرمندان و خوانندگان و دف نوازان و مردم شهر سنندج آغاز می‌شود.

برنامه‌های متنوع و شاد برای کودکان، دف نوازی و مولودی خوانی، تئاتر و نمایش، موسیقی و شعبده‌بازی در این مراسم اجرا می‌شود و در حاشیه جشن غرفه‌های فرهنگی و پذیرایی برای عموم مردم برپا است.

برپایی غرفه‌های مردمی دهگلان در جشن امت احمد

مسئول غرفه مردمی دهگلان مستقر در پیاده‌راه فردوسی سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هیأت مردمی شهرستان دهگلان اقدام به برپایی تعداد ۵ غرفه در پیاده‌راه فردوسی شهر سنندج کرده است.

سید میثم موسوی بیان کرد: غرفه‌های شهرستان دهگلان با نام غرفه شهید رئیسی، شهید امیر عبداللهیان، شهید آل هاشم، شهید مالک رحمتی و غرفه موکب باب الحوائج دهگلان است.

وی عنوان کرد: در هر کدام از این غرفه‌ها به انجام توزیع ۳ هزار شربت و ۳ هزار چای آتشی، پخت ۲ هزار کلانه و برساق، آش دوغ، انجام فعالیت‌های نقاشی همراه با جایزه، نمایش فیلم کوتاه با عنوان فیلم‌های مربوط به نبی اکرم خواهد بود.

موسوی تصریح کرد: انجام ورزش و فوتبال دستی، دارت و اهدایی هزاران جایزه شامل لوازم التحریر از دیگر اقدامات غرفه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ نفر از اهل تشییع و اهل تسنن مستقر در غرفه‌های دهگلان فعالیت دارند.

موسوی اذعان کرد: تمام هزینه برپایی غرفه‌ها از هزینه کمک‌های مردمی اهل سنت دهگلان تأمین شده است.

وی یادآور شد: به پاس خدمات موکب داران هم ۵۰ نفر از این افراد که در اربعین، محرم و جشن امت احمد فعالیت داشتند در روز ۷ مهر به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

گفتنی است؛ جشن بزرگ «مهمانی امت احمد (ص)» امسال برای دومین سال متوالی و به مناسبت هفته وحدت و میلاد رسول اکرم در شهر سنندج برگزار شده و در این مراسم جشن ۱۳۰ غرفه برای ارائه خدمت رایگان به مردم برگزار شده است.

در این مراسم علاوه بر ظرفیت استفاده از گروه‌های فرهنگی و هنری استان از چهره‌های ملی همچون علی مشهدی، محمد اصفهانی، مریم وطن پور، حامد سلطانی، مرتضی حسینی، علی صالحی، فرزاد فرخ، پیام عزیزی و رضا هلالی در این جشن دعوت شده است و مجریان برنامه کودک نیز برای کودکان و نوجوانان اجرای برنامه دارند تا همه مردم این دیار از برنامه‌های شاد این جشن بهره مند شوند.