شهرکرد- استاد حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: در وحدت بین شیعه و سنی صرفا فقط کلمه وحدت مدنظر نیست بلکه همدلی و همدردی زاییده وحدت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلام‌عباس مولوی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) اظهار کرد: دشمن تا قبل از انقلاب اختلاف بین شیعه و سنی برایش مهم نبود؛ اما بعد از انقلاب دشمن انگیزه مضاعف پیدا کرد که این ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی را جدی دنبال کند.

وی با اشاره به علت تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی، بیان داشت: انگیزه دشمن برای تسلط یافتن بر کشورهای اسلامی می‌باشد تا آن‌ها را دچار اختلاف و هرج و مرج کند.

استاد حوزه چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: عوامل مؤثر فکری، تبلیغی، رسانه‌ای و اقتصادی این‌ها باعث شده دشمن بر اساس این عوامل تلاش می‌کند بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند؛ برای جلوگیری از ایجاد اختلاف همان طور که مقام معظم رهبری تاکید دارند ما باید محور برنامه را بر روی اتحاد بگذاریم و تکیه ویژه حضرت آقا امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه مسئله اصلی ما امت اسلامی است و باید یک هویت واحده داشته باشیم اذعان داشت: در امت اسلامی در واقع یک نقطه ثقل و مشترکاتی داریم و بعد از آنکه بر مشترکات، امت واحده شدیم لذا درون امت همه باهم برابر هستیم؛ لذا باید بر نقاط اشتراک پافشاری کنیم، دشمنان را دور و شکست دهیم و نگذاریم اختلاف ایجاد کنند.

مولوی با بیان اینکه در مسئله وحدت سه نکته اساسی وجود دارد، بیان داشت: در وحدت بین شیعه و سنی صرفاً فقط یک کلمه وحدت مدنظر نیست بلکه همدلی و همدردی زاییده وحدت است؛ وقتی با مسلمانان عالم وحدت داریم ما باید با هم همدل باشیم و اگر در یک کشور اسلامی اتفاقی افتاد همان‌طور که در غزه آذربایجان، میانمار، مسلمانان هند و… می‌بینیم، اگر امت و هویت واحده باشیم باید با آن‌ها همدردی کنیم.

وحدت یک اصل اساسی اسلام است

وی درباره نکته دوم کلمه وحدت خاطرنشان کرد: ما باید اجتماعات بزرگ به پا کنیم، ازجمله در نماز جمعه، راهپیمایی و… راهپیمایی میلیونی در دنیا تأثیر گذار است، حمایت ما از مسلمان غزه و فلسطین نشان دهنده آن است که هویت واحده داریم.

استاد حوزه چهارمحال و بختیاری نکته سوم در این زمینه را وحدت دانست و اظهار کرد: وحدت یک تاکتیک نیست، وحدت در واقع یک اصل اساسی اسلام است.

وی بیان داشت: جریانات تکفیری داعش به دنبال آن بودند وحدت جامعه اسلامی را از بین ببرند، این‌ها بازیچه آمریکا و اسرائیل بودند.

مولوی یادآور شد: علی‌رغم وجود توطئه‌های که دشمنان برای جهان اسلام در نظر گرفته‌اند ما یک زبان واحد با اهل سنت در کشور هستیم و سال‌ها مسالمت‌آمیز کنار هم زندگی می‌کنیم؛ اهل سنت در کشور ما ۱۵ هزار شهید برای جنگ تحمیلی و بعد از آن شهدای مدافع امنیت، وطن و… برای این مرز و بوم دادند.

وی گفت: هدف از وحدت و اتحاد عزت امت اسلام است؛ عزت مسلمانان و امت اسلام در سایه اتحاد به دست می‌آید.

حمایت از غزه در سایه وحدت حاصل می‌شود

استاد حوزه چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر مظلوم‌تر از مردم غزه و فلسطین در عالم نداریم، لذا واجب است از آن‌ها حمایت کنیم، حمایت از غزه در سایه وحدت حاصل می‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها فرمودند اتحاد ما با اهل سنت اتحاد سیاسی است از نظر سیاسی همه مسلمانیم باید بر نقاط اشتراک پافشاری کنیم تا دشمنان مشترکمان، سوءاستفاده نکنند.