گرگان- معاون وزیر کشوربا اشاره به اهمیت بازگشایی مدارس گفت: طبق آیین نامه موضوع حمل و نقل دانش آموزان از وزارت آموزش و پرورش به سازمان های شهرداری منتقل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی نژاد صبح پنجشنبه در نشست معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های سراسر کشور که به صورت و بیناری و با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، مدیران سازمان شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مدیران حوزه معاونت‌های عمرانی استانداری‌ها برگزار شد با اشاره به اهمیت بازگشایی مدارس گفت: طبق آئین نامه‌ای که در سال گذشته تصویب شد موضوع حمل و نقل دانش آموزان از وزارت آموزش و پرورش به سازمان‌های شهرداری منتقل شده است و از این رو اهتمام جدی این سازمان را می‌طلبد.

معاون وزیر کشور افزود: در موضوع مدیریت ترافیک ابتدای پاییز با توجه به افزایش تقریباً ۲۰ درصدی سفرهای درون شهری اقدامات مهمی انجام گرفته است، از جمله می‌توان به طرح استقبال از مهر که با اهتمام وزیر کشور در حوزه‌های مختلفی از حمله حمل و نقل، خدمات شهری و ایمنی تدوین شده، اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین در جلسه شورای عالی ترافیک مصوبات و تصمیمات مهمی در جهت هماهنگی‌های لازم برای کاهش بار ترافیکی خصوصاً در ماه مهر اتخاذ شده است.

جمالی نژاد بر اهمیت اجرای کامل مصوبه شناور سازی ساعات اداری در جهت کاهش ترافیک ساعات اوج ترافیک تاکید کرد و افزود: آئین نامه جدید سرویس مدارس با هدف ساماندهی تخصصی، ارتقای سطح خدمات و ارتقای ایمنی که در شهریور ۱۴۰۲ ابلاغ شد از امسال اجرایی می‌شود.سال گذشته اقدامات مهمی در وزارت کشور در راستای هماهنگی‌های بین سازمان‌های مختلف به خصوص وزارت آموزش و پرورش در این موضوع انجام گرفته است.

گفتنی است بر اساس اعلام وزارت کشور، استان گلستان در ارزیابی‌های صورت گرفته در رتبه بندی استان‌ها به صورت وزنی و بر اساس تعداد پروژه‌های قابل افتتاح نسبت به جمعیت، با هزار و ۷۳۱ پروژه در جاده سوم کشور قرار گرفت.