شهرکرد- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر بالغ‌بر ۴۴ هزار خانواده در استان تحت پوشش این نهاد قرار دارند که از این تعداد ۱۹ هزار ۷۰۰ نفر دانش‌آموز هستند.

جاسم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در طول سال کمیته امداد امام خمینی (ره) سه جشن بزرگ برگزار می‌کند؛ جشن اول در ماه مبارک رمضان به عنوان جشن رمضان و با همراهی خیرین برپا می‌شود، جشن بزرگ بعدی به صورت مناسبتی در پایان هر سال و ورود به سال جدید توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و به جشن نیکوکاری معروف است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری افزود: سومین جشنی که در طول سال توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود جشن عاطفه‌ها است که در شهریور و اوایل مهرماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) از سالیان گذشته برای اینکه شرایط مناسبی را برای مددجویان، دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش خود فراهم کند اقداماتی را به همراهی خیرین برای تهیه لوازم‌التحریر، پوشاک، کفش و آمادگی دانش‌آموزان و دانشجویان به مدرسه و دانشگاه انجام می‌دهد.

محمدی عنوان کرد: در حال حاضر بالغ‌بر ۴۴ هزار خانواده یعنی حدود ۱۰۱ هزار نفر در استان چهارمحال و بختیاری تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که از این تعداد ۱۹ هزار ۷۰۰ نفر دانش‌آموز هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمک‌های خیرین در استان به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال این کمک‌ها در جشن عاطفه‌ها از مرز ۶ میلیارد تومان عبور کند.

وی تصریح کرد: برنامه اصلی و نمادین جشن عاطفه‌ها در چهارمحال و بختیاری در تاریخ ۸ یا ۹ مهرماه برگزار خواهد شد و ما در حال آماده‌سازی حدود ۲۰ هزار بسته لوازم‌التحریر برای این برنامه هستیم نکته قابل توجه این است که این خدمات از کمک‌های خیرین مجزا هستند یعنی امسال کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان به صورت مرکزی به تمامی دانش‌آموزان تحت پوشش خود با مقاطع مختلف حداقل یک بسته لوازم‌التحریر اهدا می‌کند.

محمدی یادآور شد: پس از ورود سرپرست خانواده به زندان اگر شرایط اقتصادی خانواده دچار مشکل باشد در انجمن حمایت از زندانیان مجموعه کمیته امداد خمینی (ره) در کمترین زمان خانواده فرد زندانی را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهد؛ در حال حاضر نیز از ۴۴ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) در استان حدود یک هزار خانواده از جمله مواردی هستند که سرپرست آن‌ها در زندان به سر می‌برد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سازمان زندان‌ها و انجمن حمایت از زندانیان در استان به مناسب بازگشایی مدارس نیز برنامه‌ای ویژه دانش‌آموزانی که سرپرست آن‌ها در زندان به سر می‌برد برگزار کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح چهارمحال و بختیاری حدود ۱۰۰۰ دانشجو تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، افزود: با توجه به اینکه هر کدام از این دانشجویان در کدام یک از دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام‌نور یا سایر دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کند خدماتی به آن‌ها ارائه می‌شود.

محمدی ادامه داد: دانشجویانی که در دانشگاه‌های دولتی روزانه مشغول تحصیل هستند با توجه به اینکه مبلغی را به عنوان شهریه دانشگاه پرداخت نمی‌کنند به صورت ماهانه مبلغی را به عنوان کمک هزینه تحصیلی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: برای دانشجویان سایر دانشگاه‌ها اعم از شبانه، آزاد، پیام‌نور، غیرانتفاعی و… حداقل ۵۰ درصد از شهریه دانشگاه توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت می‌شود البته این میزان مبلغ حداقلی پرداختی توسط کمیته امداد است یعنی با توجه به منابع و اعتبارات موجود در مواردی نیز ۱۰۰ درصد شهریه در طول ترم برای دانشجویان واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری از سایر خدمات این کمیته نیز بهره‌مند هستند، اضافه کرد: از دو سال قبل نیز برنامه‌های آموزشی ویژه شامل کلاس‌های تقویتی، مشاوره‌های تلفنی و حضوری و… برای دانش‌آموزان پایه‌هایی که امکان ورود به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی را دارند همچنین دانش‌آموزان پایه دوازدهم که قصد ورود به دانشگاه را دارند، برگزار می‌شود.

محمدی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری در خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش خود که نخبه کشوری هستند نیز برنامه‌های خاص و ویژه‌ای دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری یادآور شد: حمایت این کمیته از دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه خود فقط محدود به بخش تحصیلی نیست و در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی نیز چنین فرآیندهایی طی دو سال گذشته به صورت ویژه در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه آثار و نتایج حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری از نخبگان تحصیلی، فرهنگی و ورزشی تحت پوشش خود در سال‌های آینده نمایان خواهد شد، خاطرنشان کرد: در مدت دو سالی که این طرح در حال اجرا است آمار ورودی دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در استان به مدارس تیزهوشان حداقل سه برابر و آمار ورودی به مدارس نمونه دولتی بیش از ۱۰ برابر شده است.