تبریز- سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: امکانات آموزشی لازم برای دانش‌آموزان تحت پوشش باید به گونه‌ای فراهم شود تا هیچ‌کسی به دلیل کمبود امکانات از تحصیل باز نماند.

به گزارش خبرنگار مهر، تراب محمدی صبح پنج شنبه در در رزمایش توزیع لوازم التحریر برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: اولویت‌های اصلی دولت در ۳ سال گذشته در حوزه مسائل اجتماعی، حرکت در مسیر کاهش ضریب جینی، محرومیت‌زدایی، رسیدگی به طبقات کم‌برخوردار، رشد عدالت اجتماعی و توزیع متوازن امکانات و منابع بوده است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا، مردم عزیز و خیّرین نیک‌سیرت با شرکت در رزمایش‌های کمک مومنانه و تهیه بسته معیشتی به کمک اقشار کم‌برخوردار و مستضعف جامعه و مواسات به ایشان پرداختند.

محمدی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: در بیان رهبر انقلاب، مواسات یعنی همراهی کردن و کمک کردن به برادر مؤمن در همه‌ی امور؛ انسان وظیفه بداند کمک فکری، کمک مالی، کمک جسمانی، کمک آبرویی و یعنی هیچ خانواده‌ای از خانواده‌های مسلمان و هم‌میهن و محروم را با دردها و محرومیت‌ها و مشکلات خود تنها نگذاشتن؛ به سراغ آنها رفتن و دست کمک‌رسانی به سوی آنها دراز کردن است.

وی گفت: تأمین ملزومات تحصیلی دانش آموزان برای خانوارهای تحت حمایت در این ایام شروع سال تحصیلی جدید مهم و نیاز ضروری است که کمیته امداد و خیّرین در این زمینه کاری ارزشمند و شایسته انجام داده‌اند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: حمایت کمیته امداد از فرزندان مددجویان برای تحصیل در مدرسه و دانشگاه باید منجر به توانمندسازی و تحصیل بی‌دغدغه این عزیزان شود.

محمدی به تأمین امکانات آموزشی تاکید کرد و افزود: امکانات آموزشی لازم برای دانش‌آموزان تحت پوشش باید به گونه‌ای فراهم شود تا هیچ‌کس به دلیل کمبود امکانات از تحصیل باز نماند.

وی افزود: در جمع کودکان و نوجوانان عزیز تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، نخبگان و انسان‌های فرهیخته‌ای با حمایت خیّرین تحصیل، تربیت و به جامعه معرفی شده‌اند.

محمدی در پایان گفت: خوشبختانه در ۳ سال دولت سیزدهم به ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از هم‌استانی‌های عزیز خدمات آموزشی از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ارائه شده است.