تبریز- یک شاعر و استاد ادبیات فارسی گفت: شهریار بدون تعصب به ظرفیت‌ها و ظرافت‌های هر دو زبان ترکی و فارسی در شعر توجه کرده و قطعات ارزشمندی به یادگار گذاشته است.

ناصر فیض در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در رابطه با روز شعر و ادب فارسی، نام‌گذاری بسیار هم صحیح بوده و استاد شهریار در حوزه شعر فارسی در اوج توانمندی آثار خود را خلق کرده است.

وی ادامه داد: برای چنین روزی یک انسان جامع‌بین شهریار را برای نام‌گذاری انتخاب می‌کند چراکه در هر دو زبان خود را نشان داده است که بسیار کمیاب بوده که چنین شاعری پیدا شود و بخش عظیمی از مردم را متقاعد کند.

وی افزود: شهریار جزو معدود کسانی است که بدون هیچ تعصبی به ظرافت‌ها و ظرفیت‌های هر دو زبان توجه کرده و تمام ویژگی‌های یک غزل درخشان را در زبان فارسی و ترکی رعایت کرده است.

فیض یادآور شد: هرجای این کشور حتی کشورهای همجوار از اشعار شهریار بهره می‌برند و مانند شاعری که برای خود آنهاست، قبول دارند.

وی تاکید کرد: شهریار می‌تواند برای نسل جدید الگویی باشد که راجع به زبان‌ها اینگونه فکر کنند و به اختلافات دامن نزنند که چرا امروز به نام شهریار نام‌گذاری شده است.

وی در پایان گفت: امروز روز ارزشمندی است که به این بهانه همه دور هم جمع شده‌اند.