وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد یک افسر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را به جرم تعرض جنسی به زنان زیادی در کشورهای مختلف به ۳۰ سال زندان محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک‌پُست، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد یک افسر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به جرم بیهوش‌کردن «زنان زیادی در کشورهای مختلف» با مواد مخدر و سواستفاده جنسی از آنها و نگهداری بیش از ۵۰۰ تصویر و فیلم از قربانیان خود، به ۳۰ سال زندان محکوم شد.

بنابر اعلام این وزارت‌خانه «برایان جفری ریمون» ۴۸ ساله روز چهارشنبه پس از اعتراف به ۴ مورد از ۲۵ فقره اتهام از جمله سواستفاده جنسی، تماس جنسی آزاردهنده، اجبار و اغوا، و حمل‌ونقل مواد مخدر به ۳۰ سال زندان محکوم شد.

او همچنین اعتراف کرده که «به دست‌کم ۲۸ زن مواد مخدر داده و سپس بدون اطلاع و اجازه آنها تصاویر زننده از آنها گرفته؛ برخی از تصاویر قربانیان را بیهوش و برهنه نشان می‌دهد.

بر اساس اسناد دادگاه، ریموند بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰ حوزه مأموریتش در مکزیک، پرو و ‌ «جاهای دیگر» بوده است. ماهیت کار او در طول تحقیقات فاش نشده است، که شامل فهرست کامل کشورهایی است که در آن‌ها به زنان تعرض جنسی کرده است.

این افسر سازمان سیا، زنان را در برنامه‌های دوست‌یابی یا از طریق آشناشدن بدون برنامه پیدا می‌کرده است؛ در حالی که با برخی از قربانیان خود بیش از ۲۰ سال «دوست اجتماعی» بوده است.