مشهد- نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) گفت: اصلی ترین محور وحدت در جوامع اسلامی قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام برهان باقری در اولین دوره تربیت مربی حفظ تصویری قرآن کریم که در مجتمع فرهنگی حضرت مهدی با حضور ۲۰۰ نفر از خواهران و برادران حافظ کشوری صبح پنجشنبه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی امت اسلامی قرآن کریم است که باید در جوامع اسلامی چه شیعه و چه سنی به آن پرداخته و باید به سمت آموزش قرآن کریم در حوزه حفظ، فهم، قرائت، تدبر، که دارای اهمیت ویژه ای است حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) با اشاره به برگزاری این گونه همایش‌ها در راستای آموزش قرآن به نوجوانان و جوانان بیان کرد: باید جوانان و نوجوان را با برگزاری دورهای تربیت مربی حفظ تصویری قرآن آشنا کرد تا بتوانیم با این روش نوجوانان و جوانان را به سمت قرآن و ارزش‌های قرآنی سوق داده تا جوانان ما زمینه ساز ظهور آقا امام زمان (عج) باشند.

محور تعالیم و تعاریف ما باید قرآن کریم باشد

وی عنوان کرد: محور حرکت ما باید با تعالیم و تعاریف قرآن باشد، در نتیجه بر امت اسلام واجب است حول محور قرآن حرکت کند؛ جوامع و امت اسلامی باید از تفرقه دور کنند و در راستای وحدت میان امت اسلامی قرار گیرند.

باقری در خصوص زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) اظهار کرد: فهم، تفسیر قرآن کریم، در بین شیعه و سنی یکی از راه‌های زمینه سازی قبل از ظهور و تشکیل تمدن اسلامی است و یکی از راهبردهای امام خمینی در انقلاب وحدت و هفته وحدت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) گفت: شیعیان و جوامع شیعی باید زینت اهل بیت (ع) باشند همانگونه که اهل بیت (ع) در همه زمان‌ها به شیعیان خود توصیه کردند از تفرقه و دشمنی پرهیز کنند، با اهل سنت وحدت داشته باشند، و تا زمانی که امت اسلامی چه شیعه و چه سنی وحدت نداشته باشند ظهور صورت نخواهد گرفت.