کرج- رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان البرز گفت: ۱۰ باب خانه‌ ورزش روستایی در ساوجبلاغ تجهیز و تکمیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید رضاخانی با اشاره به تجهیز ۱۰ باب خانه ورزش روستایی در ساوجبلاغ گفت: امروز روستاهای لهران، آسفاران، خسبان، کش رود، گوران در طالقان و روستاهای احمد آباد اعتماد الدوله، سنج، وشگین و کردان در ساوجبلاغ تجهیزات ورزشی ارسال شد و امیدواریم در آینده نزدیک تمام ۲۵۴ روستای دارای دهیاری در البرز به وسایل ورزشی تجهیز شود.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰۵ روستا از این تجهیزات ورزشی بهره‌مند شدند و امروز هم ۱۰ باب خانه ورزشی در ساوجبلاغ تجهیز شد تا پایان سال در ساوجبلاغ این تعداد به ۵۰ باب خانه ورزش در ساوجبلاغ می‌رسد.

افزایش سرانه ورزشی در روستا به ۱.۱۰ سانتیمتر

رئیس اداره ورزش و جوانان ساوجبلاغ هم از افزایش سرانه ورزشی در روستاها به میزان ۱/۱۰ سانتی متر خبر داد و گفت: برای تقویت و کشف استعدادهای ورزشی در روستاها این برنامه ادامه دارد.

جواد گلسرخی افزود: برای این تجهیزات مبلغی بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی در روستاهای از جمله برنامه‌هایی است که با ارسال این تجهیزات آغاز می‌شود.

جذب ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین زیرساخت‌های البرز

علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی گفت: ما برای تأمین زیر ساخت‌های ورزش در استان البرز مبلغ ۴۰ میلیارد تومان جذب کرده بودیم که این مبلغ در اداره ورزش و جوانان جذب نشد و مجدد به خزانه عودت شد.

وی گفت: با این مبلغ می‌توانستیم سرانه‌های ورزشی را در شهرها و روستاها افزایش دهیم و اماکن ورزشی خوبی را بسازیم که تعلل مدیران استانی مانع جذب این بودجه مهم ورزشی شد.