میاندورود - ۳۴ مددجو به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) از ندامتگاه محکومین مواد مخدر مازندران آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم جشن آزادی زندانیان پیش از ظهر پنجشنبه به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و با حضور نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حمیدرضا پوریانی مدیرکل زندان‌های مازندران در دیدار چهره به چهره با زندانیان ندامتگاه محکومین مواد مخدر استان گفت: یکی از آسیب‌های مجازات حبس، به خصوص وقتی که سرپرست خانواده محکوم به حبس شود، تحمیل مشکلات اقتصادی بر خانواده ها است.

وی در ادامه افزود: توانمند سازی زندانیان از سازوکارهای بازپروری و اصلاح زندانیان است که برنامه‌های مختلفی از قبیل آموزش، اشغال و حرفه آموزی را شامل می‌شود.

علی بابایی کارنامی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به اشتغال و حرفه آموزی زندانیان در حین حبس اشاره کرد و گفت: حرفه آموزی و اشتغال جدا از تأثیری که بر پیش گیری از تکرار جرم دارد می‌تواند از منظر اقتصادی به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت خانواده زندانیان، هم در دوره مجازات حبس و هم پس از آن کمک کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اشتغال و حرفه آموزی زندانیان در بستر یک رویکرد اصلاح گرایانه و نگاه اقتصادی به مجازات و حبس تحقق پذیر است و باید به توانمند سازی در زندان‌ها توجه شود.

وی همچنین به مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌های مازندران اشاره کرد و گفت: به منظور کنترل احساسات و واکنش‌های منفی جامعه نسبت به زندانیان آزاد شده از طریق راهکارهای مناسب باید حامی زندانیان و خانواده آنان باشیم.