کاشان - رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در یک جنگ به تمام معنای ترکیبی هستیم، گفت: نوع مبارزه‌ای که در این جنگ باید انجام بدهیم نیازمند به فرهنگ خاندان عصمت و طهارت است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر پنج شنبه در آئین اختتامیه اجلاسیه علمی کنگره حضرت علی بن باقر (ع) ضمن اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شهدای دفاع مقدس در تمام تاریخ همچون ستارگانی هستند که می‌درخشند.

وی ضمن تشکر از عوامل برگزاری کنگره بین المللی حضرت علی بن باقر (ع) ابراز داشت: این حضرت در سال ۱۱۳ هجری قمری با سفر به کاشان یعنی حدود ۵۶ بعد از واقعه عاشورا به منطقه کاشان سفر کردند که باعث خیر و برکت برای مردم ایران و منطقه شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک منت بر مردم ایران اسلامی است، گفت: این موضوع باعث شده است که ما در یک فضای برخاسته از یک اندیشه مکتب اهل بیت تنفس کنیم.

وی با اشاره به اینکه ظلم و انحراف زمان بنی عباس و بنی امیه فراوان بود، افزود: تمام کسانی که از آن زمان مجاهدت کردند خود به نوعی در انقلاب فکری مردم به خصوص مسلمانان و شیعیان مؤثر بودند.

رئیس مجلس با اشاره به حکومت ظلم و جور در طول تاریخ، اظهار داشت: امامزادگان برای رهایی از این ظلم و جور به ایران مهاجرت کردند و باعث خیر و برکت برای مردم ایران شدند.

وی با اشاره به اینکه حرکت فرهنگی امروز ما به دلیل و به برکت حضور فرزندان خاندان عصمت و طهارت در کشور است، گفت: ما هم باید همانند این بزرگواران برای اینکه برای دین مبین اسلام مفید باشیم باید با جان و مال خود برای دین مبین اسلام مجاهدت کنیم.

قالیباف حضور امامزادگان را در کشور برخاسته از یک مکتب عمیق فرهنگی و اسلامی و انسان ساز دانست و تصریح کرد: حرکت ما در انقلاب مبتنی بر سنت‌های الهی است.

وی با اشاره به برهه‌ای از تاریخ که در هر جنگی قسمتی از خاک ایران جدا شد، ابراز داشت: اما این موضوع در دفاع مقدس تکرار نشد و حتی علیرغم اینکه در ماه‌های ابتدایی جنگ توسط برخی افراد سیاستمدار غافل با این استراتژی که زمین بدهیم زمان بخریم، به مردم خیانت کردند و آن تفکر برخاسته از باور سنت‌های الهی نبود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نوع مدیریت جنگ و دفاع مقدس مبتنی بر تجهیزات بود، خاطرنشان کرد: در آن زمان امکانات ما خیلی کم بود و عده‌ای گفتند نمی‌شود جنگید ولی وقتی این تفکر از مدیریت جنگ خارج شد و نگاه و باور عوض شد، باعث شد که وحدت در جبهه پیش آید و باعث پیروزی‌های جنگ شود.

وی با اشاره به موفقیت‌های زمان جنگ بعد از آن تغییر مدیریت جنگ افزود: در کمتر از دو ماه پس از تغییر این تفکر این موفقیت‌ها حاصل شد چراکه مردم وارد دفاع مقدس شدند و این موضوع در زمان بنی صدر مسکوت مانده بود و اجازه ورود نداده بودند.

قالیباف با اشاره به اینکه حضور مردم در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی و نظامی باعث موفقیت می‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع را خدا تضمین کرده است و به بندگان توفیق می‌دهد.

وی با بیان اینکه بقعه امامزادگان و مساجد هم کالبد و هم روح آنها برای ما ارزش دارد، ابراز داشت: مردم ما در شرایط کنونی هر مشکل و دغدغه‌ای داشته باشند با حضور در این محیط‌ها آرامش پیدا می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما نباید به یک غفلت بزرگ دچار بشویم، گفت: فراموشی یاد و خاطره شهدا و سنت‌های الهی یک غفلت بزرگ برای همه ما است.

وی با بیان اینکه امروز در یک جنگ به تمام معنای ترکیبی هستیم، اظهار داشت: نوع مبارزه‌ای که در این جنگ باید انجام بدهیم نیازمند به فرهنگ خاندان عصمت و طهارت است.

قالیباف با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند این فرهنگ را از بین ببرد، افزود: باید از جهت فکری و معرفت دینی باید جوانان امروزی را آماده کنیم و در این صورت می‌توانیم در این جنگ ترکیبی موفق بشویم‌.

وی با بیان اینکه ما مسؤولان باید بدانیم که امروز کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در عرصه وسایل اقتصادی و فرهنگی بدون شک تأثیر در باورهای آنها دارد، تاکید کرد: امروز اگر دغدغه اسلام و مردم و شهدا داریم و صادقانه خدمتگزار به مردم هستیم باید کارآمدی دین در اداره جامعه را اثبات برسانیم چون امروز به عنوان دین در قدرت هستیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه مردم هم نشان دادند که در هر عرصه‌ای که مسؤولان خواسته‌ای از آنها داشتند مردم تمام قد به میدان آمدند، افزود: ما مسؤولان هم باید قدر است مردم را بدانیم و به حمایت آنها دلگرم باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید از خالی شدن مساجد ترسید، گفت: این موضوع بسیار ترسناک‌تر از تجهیزات نظامی دشمن است.