پردیس- رئیس صدا و سیما با تاکید بر ضرورت حمایت حاکمیت از رسانه ملی گفت: در جبهه بسیار گسترده ای در نبرد نرم افزاری با دشمنان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان جبلی صبح پنجشنبه در آئین افتتاح ایستگاه فرستنده رادیوتلویزیونی شهید «محمدهادی حاج رحیمی» شهرستان پردیس که با حضور علیرضا فخاری، استاندار تهران برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات همه کسانی که سبب تحقق این خدمت شده‌اند، اظهار کرد: رسانه ملی در جبهه بسیار گسترده‌ای در نبرد نرم افزاری با دشمنان در حال تلاش است تا از فرهنگ، هویت و داشته‌های ملی و در مسیر عدالت‌گستری به وظیفه خود عمل کند.

رئیس صداوسیما با بیان اینکه پوشش زمینی دیجیتال رسانه ملی بیش از ۹۹ درصد است، گفت: با راه‌اندازی ۱۲۰۰ ایستگاه دیگر به صددرصد خدمت خواهیم رسید.

وی عنوان کرد: برای راه‌اندازی ۱۲۰۰ ایستگاه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و تلاش می‌کنیم این اعتبار را از روش‌های مختلف با تعاملات مناسب تأمین کنیم.

جبلی با اشاره به اینکه دو شعار هویت‌محوری و عدالت‌گستری از شعارهای اصلی دوران تحول رسانه ملی است، افزود: مسیر این راه را روشن می‌بینیم و در عرصه تولید پیام و محتوا مثل گذشته در چالش جدی با بسیاری از رقبا هستیم، یکی از چالش‌های مثبت ما چالش فناوری و گسترش آن و تغییر ذائقه مصرف است که ما را وادار می‌کند از ابزارها، روش‌ها و نوآوری‌های جدید و خلاقیت‌هایی که ما را در مسیر استفاده از این فناوری‌ها کمک می‌کند، استفاده کنیم.

رئیس صدا و سیما با تاکید بر حمایت حاکمیت از رسانه ملی گفت: در عرصه محتوا و پیام با رقبای جدی در خارج کشور و رسانه‌های معاند و در داخل نیز با ابزارها و روش‌های جدیدی روبه‌رو هستیم که رسانه ملی باید بیش‌ازپیش خود را تقویت کند و این موضوع نیازمند تقویت از سوی حاکمیت است.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم تا حدودی حمایت عملی از رسانه ملی شکل گرفته است عنوان کرد: در این خصوص از نقش بسیار ارزنده ریاست مجلس در حمایت از رسانه ملی در برنامه هفتم قدردانی می‌کنم چراکه در جایی که در برنامه نام‌بردن از بودجه خط‌قرمز بود با زحمات طاقت فرسا، با فرمولی در برنامه هفتم توانستیم از درصد اندکی از بودجه برخوردار شویم و در این راستا باید سالانه به ما کمک شود.

جبلی گفت: در تمام استان‌های کشور راهبرد رسانه ملی و استانداری کمک هم‌افزا است و ما خود را در کنار دولت و خدمت گزران می‌دانیم و هدفمان رسیدن صدای مردم به گوش مسئولان و انعکاس خدمات دولت خدمتگزار است، چنانکه در یک استان، در حال تأسیس ایستگاه‌های زمینی دریافت سیگنال ماهواره‌ای هستیم که برای این ایستگاه زمینی یک پست برق نیاز داریم که هزینه این کار بیش از راه‌اندازی این ایستگاه است و این باید با کمک نهادهای محلی شکل گیرد.