زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر استان جاوای غربی اندونزی را لرزاند و یک نفر کشته و حداقل ۸۲ نفر مصدوم شدند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شینهوا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر استان جاوای غربی اندونزی را لرزاند و یک نفر کشته و حداقل ۸۲ نفر زخمی شدند.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، اقلیم شناسی و ژئوفیزیک اندونزی، این زمین لرزه ساعت ۹:۴۱ صبح به وقت محلی رخ داد و کانون آن در ۲۴ کیلومتری جنوب شرقی منطقه باندونگ و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین تعیین شد.

یک دانش آموز دبستانی مبتلا به آسم در جریان این زلزله به سرعت به بیرون از ساختمان مدرسه اش منتقل شد. اروین نوردیانسیا، افسر مطبوعاتی آژانس بلایای منطقه باندونگ، گفت که او به بیمارستان منتقل شد و در آنجا درگذشت.

سخنگوی آژانس ملی مدیریت و کاهش بلایای طبیعی گفت که منطقه باندونگ بیشترین آسیب را دیده و پس از آن منطقه گاروت قرار دارد. تنها در باندونگ، ۸۱ نفر مجروح شدند و همه قربانیان از هر دو منطقه برای درمان به بیمارستان‌ها و کلینیک‌های بهداشتی منتقل شدند.

وی گفت: بررسی‌ها ادامه دارد، اما برآورد می‌کنیم که حدود ۷۰۰ خانه از سطح جزئی تا جدی آسیب دیده‌اند. نزدیک به ۱۰۰ مرکز بهداشتی، آموزشی، مذهبی و عمومی از جمله بازارها نیز آسیب دیده‌اند.

وی افزود که این فاجعه ۴۵۰ نفر را مجبور به پناه بردن به ساختمان‌های دولتی و سایر تأسیسات کرد. چادرهای اضطراری برپا شده است و کمک‌هایی مانند دارو، تشک، پتو، چادر و لوازم کودک توزیع شده است، هرچند نیاز به تعداد بیشتری است.