تبریز- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اعتکاف دانشجویی و دانش آموزی و لزوم بسترسازی برای حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در این آئین معنوی را جزو اولویت‌های این حوزه در استان برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی صبح پنج شنبه در نشست هم اندیشی مسئولان راهبردی اعتکاف ویژه استان‌های شمالغرب کشور اظهار داشت: خوشبختانه در نتیجه برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر شاهد پررنگ شدن مراسم معنوی اعتکاف در سطح جامعه هستیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس در مراسم اعتکاف ۱۴۰۲ بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر از مردم آذربایجان شرقی در ۱۴۷ مسجد معتکف شدند که از این تعداد ۹ هزار و ۶۰۰ معتکف از بانوان بودند و در تبریز نیز ۴۹ مسجد میزبان بیش از شش هزار و ۲۰۰ معتکف این شهر بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از حضور بیش از سه هزار معتکف در اعتکاف رمضانیه استان نیز خبر داد و گفت: این مراسم نیز به صورت تدریجی در حال گسترش و یافتن جایگاه واقعی خود است چرا که اصل اعتکاف نیز مربوط به این ایام است.

وی اعتکاف دانشجویی و دانش آموزی و لزوم بسترسازی برای حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در این آئین معنوی را جز اولویت‌های این حوزه در استان برشمرد و اظهار داشت: در سایه تعامل و حمایت‌های مجموعه‌های چون علوم پزشکی و دانشگاه تبریز شاهد حضور گسترده دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف در سال‌های اخیر هستیم در بخش دانش آموزی نیز سال گذشته ۹ مسجد تبریز و در هر شهرستان یک مسجد اعتکاف دانش آموزی را برگزار کردند و این آمار جدا از دانش آموزان معتکف در سایر مساجد بوده است.

گفتنی است نهمین نشست هم اندیشی راهبری اعتکاف ویژه شمال غرب کشور با حضور مسئولان و دست اندرکاران کشوری و استانی این حوزه و با حضور استان‌های کرمانشاه، اردبیل، همدان، زنجان، کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و با مرکزیت تبریز در محل اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد.