قم- رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند منشا تحولات بزرگ در جامعه باشند، گفت: علت اصلی آن که دشمنان به دانشگاه طمع دارند، همین اثرگذاری این نهاد علمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر پنجشنبه در دیدار جمعی از مسؤولان دانشجویی جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی بر حسب نیازهای جامعه و کشور، نوآوری‌ها و ابتکاراتی را انجام می‌دهد که این امر جای قدردانی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند منشأ تحولات بزرگ در جامعه باشند افزود: علت اصلی آنکه دشمنان به دانشگاه طمع دارند، همین اثرگذاری این نهاد علمی است.

وی بیان کرد: دشمنان تلاش می‌کنند تا با ایجاد فضایی غبار آلود دانشجویان را در باتلاق گرفتار کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه فرهنگ پایه و اساس جامعه است افزود: عرصه‌های دیگر نیز بر محور فرهنگ شکل می‌گیرد و در حقیقت این فرهنگ است که جهان بینی ما را به حقیقت اتصال می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روحیه حق طلبی دانشجویان بیان کرد: دانشجویان به دلیل روح انسانی و فطری پاک خود، آنجا که حق مطرح باشد آن را دنبال می‌کنند و اگر جایی احساس کنند مسیر را اشتباه رفته‌اند در پی اصلاح آن خواهند بود.

امام جمعه قم با بیان اینکه مسیر رسیدن به کمال برای همه انسان‌ها باز است افزود: زنان نیز نقش مهمی در جامعه دارند و هر کجا زنان با رعایت حدود الهی در جامعه حضور داشتند در مقایسه با مردان مأموریت‌های خود را مطلوب‌تر انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند علاوه بر هویت مذهبی هویت ملی ما را نیز بگیرند افزود: در این راستا تلاش می‌شود تا غرب کعبه آمال معرفی شود و نخبگان و دانشجویان از کشور مهاجرت کنند.