جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) در آئین اختتامیه ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب صلح و دفاع گفت: دلاوری‌های رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس باید برای نسل جوان تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی، جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا در آئین اختتامیه ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب صلح و دفاع ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و با اشاره به تجاوز رژیم بعث عراق به کشورمان اظهار کرد: عراق در آغاز جنگ با شش لشکر به خوزستان حمله کرد و لشکر ۹۲ از کشور دفاع کرد و نگذاشت عراق به خوزستان برسد.

وی افزود: پیروزی‌های ما در سال دوم درعمیلت‌های فتح المبین، ثامن الائمه و بیت المقدس، نتیجه زحمات سال اول جنگ بود.

امیر سرلشکر حسنی سعدی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام نشدنی است، اظهار کرد: دلاوری‌های رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس باید برای نسل جوان تبیین شود.

جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) در خصوص اهمیت آموزش در ارتقا آمادگی دفاعی افزود: باید آموزش ما بر اساس واقعیات باشد و دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، نقش مؤثری در آموزش دارد و مهمترین مرکز آموزش نیروهای ما دافوس است، باید تمام توان خود را در آموزش قرار دهیم.

وی در پایان با تاکید بر نقش خانواده‌ها و همسران رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس در حفظ حریم خانواده گفت: خانواده‌ها کمک بزرگی کردند تا همسران آنها در جبهه‌ها بمانند و در مقابل دشمن بایستند، سربازان و نسل جوان ما در عملیات‌های مختلف فداکاری و ایثار کردند که باید این زحمات را برای ملت بازگو کنیم.