سرگرد فاروق در حاشیه نمایشگاه صلح و دفاع ارتش گفت: در این نمایشگاه با واسطه کتاب‌ها گفت‌وگو می‌کنیم و در حوزه نظامی نیز کتاب‌هایی وجود دارد که می‌تواند فرصت خوبی برای تبادل دانش نظامی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرگرد فاروق وابسته نظامی از پاکستان در حاشیه ششمین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع ارتش گفت: من با خانواده‌ام به ایران آمدم و برای یاد گرفتن زبان فارسی به مدت سه ماه است که در دانشگاه دافوس ارتش حضور دارم.

وی ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه صلح و دفاع ارتش تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت خوبی برای مبادلات فرهنگی و گسترش همکاری میان کشورهاست و ما در این نمایشگاه با ایرانی‌ها به واسطه کتاب‌ها گفت‌وگو می‌کنیم و در حوزه نظامی نیز کتاب‌هایی وجود دارد که در این نمایشگاه می‌تواند فرصت خوبی برای تبادل دانش نظامی باشد.

وابسته نظامی پاکستان عنوان کرد: در نمایشگاهی که برگزار شده ما تعدادی کتاب داریم که شاید مورد توجه سایر نظامی‌ها واقع شود و بخواهند از مطالب آن‌ها که درباره روابط ایران و پاکستان است، استفاده کنند.

ایران و مردمش را دوست دارم

وی با بیان اینکه من ایران و مردمش را دوست دارم، چون مردم ایران خیلی پاک و مهربان هستند، اظهار داشت: من خودم زبان فارسی را دوست دارم. مردم پاکستان هم ایرانی‌ها را دوست دارند، زیرا زبان و فرهنگ دو کشور به هم نزدیک است و همان‌طور که می‌دانید زبان فارسی مشترکات زیادی با زبان اردو دارد.

سرگرد فاروق گفت: من اشعار فردوسی، نظامی و سعدی را دوست دارم و می‌خوانم. علاقه من به شعر فارسی با خواندن اشعار محمد اقبال لاهوری آغاز شد، اقبال شاعر ملی پاکستان است. خواندن اشعار او و سایر شاعران فارسی زبان موجب لذت من می‌شود.