کرمان_ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمان گفت: در هفته وقف بیش از ۵۰۰ برنامه در استان کرمان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی جلالی، روز پنجشنبه در جلسه اعضای ستاد دهه وقف استان کرمان گفت: بیش از ۵۰۰ برنامه برای هفته وقف در استان کرمان برنامه ریزی شده است که بخش قابل توجهی از آنها در امامزادگان و بقاع متبرکه استان، برخی در شهرستان‌ها و بخشی از برنامه‌ها هم به صورت محوری و مرکزی برگزار می‌گردد.

وی افزود: برنامه تجدید میثاق با شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و سردار دل‌ها حاج قاسم عزیز، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه کرمان، افتتاح پروژه‌های عمرانی و اقتصادی، همایش یاوران وقف و تجلیل از واقفین و خیرین شاخص استان، برگزاری اختتامیه مسابقات قرآن کریم و تجلیل از برگزیدگان ۴۷ دوره مسابقات استانی قرآن نیز از جمله برنامه‌های هفته وقف می‌باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه از دو سال قبل هفته وقف به مناسبت میلاد سراسر نور نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) مناسبت گذاری شده است، افزود: برگزاری جشن میلاد حضرت رسول و امام صادق در بقاع متبرکه، برپایی ایستگاه صلواتی در این ایام و برگزاری محافل انس با قرآن در هفته وقف از دیگر برنامه‌های ستاد استانی هفته وقف می‌باشد.

وی افزود: بازدید و سرکشی اصحاب رسانه از مجموعه فعالیت‌های اداره کل اوقاف استان کرمان، برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه و گفتگوی‌های ویژه خبری و مصاحبه با صدا و سیمای مرکز کرمان نیز برای هفته وقف برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام جلالی، تصریح کرد: توزیع اطعام نبوی در روز ولادت پیامبر رحمت (ص) در برخی بقاع متبرکه، توزیع بسته‌های لوازم التحریر بین دانش آموزان کم برخوردار و سرکشی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس هم در هفته وقف تدارک دیده شده است.