رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت : در راستای اجرای قانون حدنگاری، قرارگاه حدنگاری و صدور اسناد مالکیت حرم مطهری رضوی تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، همزمان با سفر حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استان خراسان رضوی، اولین جلسه قرارگاه حدنگاری و صدور اسناد مالکیت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تبریک هفته وحدت گفت: برای عملی کردن تفاهم نامه قبلی با آستان قدس رضوی به دنبال برداشتن گام‌های اجرایی هستیم که در دو بخش فنی و حقوقی تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به موضوع موقوفات اظهار داشت: بعضاً شاهد هستیم که امر وقف به درستی ثبت نشده و این امر محل اختلاف و دعوی حقوقی شده است.

بابایی ادامه داد: با توجه به تجربیات پیشین باید در اجرای عملیات حدنگاری تمام دستگاه‌هایی که دارای سند یا ادعا در خصوص اراضی موقوفه به ویژه در ارتباط با حرم مطهر رضوی هستند می‌توانند مدعیات خود را ارائه دهند تا اقدامات حقوقی و قانونی انجام شود.

عضو شورای عالی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه قرارگاه فعالیت خود را از همین امروز آغاز خواهد کرد گفت: جلسات هفتگی قرارگاه را به طور مرتب برگزار کنید و گزارش آن را اعلام کنید.

وی افزود: به هر میزان که حدنگاری قطعات و اراضی پیش می‌رود همزمان باید اسناد آن نیز صادر شود و در بانک کاداستر این اطلاعات ذخیره شود.